Jump to content

Garmin Jaktradio


amarok

Recommended Posts

Se på http://www.jaktjournalen.com/index.php?id=10484&avd1=0

 

Garmin Rhino kommer med nordisk versjon.Blir spennende å se hva denne er god for.

Ser ut som konkurrentene får noe å bryne seg på.

Her ser man på kartet hvor jaktkameratene er.

Kan også sende tekstmeldinger.

Har hørt 30000 er bestilt til Norge med levering fra 1 august.

Mangler bare at Astroen er integrert i denne, men kommer sikkert om et år eller to.

Prototypen ligger visst ferdig hos Garmin

 

Edit: Lagt inn riktig link

Sako_35 mod

Link to comment
Share on other sites

Så lenge jeg har både ASTRO og jaktradio fra før, tror jeg ikke at jeg kommer til å kjøpe denne. Den eneste ekstrafunksjonen da blir å følge med på de jeg jakter sammen med. Og det spørs hvor mange andre som kommer til å ha en slik. Hvis (når) de derimot kommer med en som kan peile bikkja i tillegg, blir det plutselig en annen sak. Da kan jeg dra rundt på en enhet mindre, og evt. holde kontroll på andre drivere dersom de har samme type.

Link to comment
Share on other sites

Ja denne blir superaktuell hvis den kommer med hundepeileren i tillegg (og gjerne losindikator). Enn så lenge så holder jeg meg til Astro 220 og hopper over Astro 320, dersom det kan ventes en versjon som "har alt".

 

Bøygen blir muligens batteritid, om man i tillegg til litt tung kart prossesering som man har på 320 skal ha en duplex samtaledel kan det bli tøft å være batteri.

Link to comment
Share on other sites

Bedre batteriteknologi finnes jo, om de bare gidder å ta den i bruk. Et ekstra sett batteri til hånddelen klarer jeg forøvrig alltids å drasse med meg i skauen eller på fjellet, samt at jeg sjelden er langt unna en lademulighet i hus, bil eller hytte. Har allerede i et par år vært snakk om en sånn full pakke kombiløsning, så det blir spennende å følge med på hva som kommer.

 

At Garmin Norge knapt nok har hørt om den Garmin jaktradioen sier vel mer om hvor lite oppdatert de er på hva moderbedriften sysler med.

Link to comment
Share on other sites

Forutsatt at det er hundepeilerfunksjon i den (som Astro), vil den jo redusere alt rælet en stakkars hundefører ender opp med å drasse rundt på. Radio, peiler, kikkert, børse, tilgjengelig hundebånd, etc., etc. Men for å ha nytte av denne dingsen,, må vel hele jaktlaget anskaffe seg en, og det vil ta såpass lang tid at vi sikkert kommer til å måtte fortsette slik vi gjør nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...