Jump to content

Hjelp til identifisering og takst.


jmosbakk

Recommended Posts

Såvidt jeg kan huske er det kaldhamrede løp som er presset fast i låskassen, ikke gjenget. Skifte av løp er derfor mer problematisk enn for andre rifler. Magasinløsningen med roterende magasin kan gi mateproblemer med enkelte typer ammo.

Vanlighvis god presisjon, og løpene varer lenge (10-12 000 skudd).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i markedet for en 308w, men har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal legge vekt på i avgjørelsen.

Steyr pga sitt gode rykte, Remington Seven pga vekt og gammel Mauser fordi jeg har følelser for den jævla børsa.

 

Jeg har egentlig vært på utkikk i lange tider, men det har blitt så mye frem og tilbake at jeg har lagt til sides alt for å klarne tankene litt.

 

Det skal sies at lav vekt har vært tanken, men ble skeptisk når jeg leste om mange som sleit med å skyte bra med lette rifler. Så dette må bare prøves først.

For en som elsker å plukke ting i filler og bygge om så har det også vært tenkt på tilgang til ettermarkeds snacks. Remington 700 SA ble naturlig nok også vurdert i den forbindelse.

 

Jeg får sove noen netter til på det og lese litt mer hva de kloke hoder skriver.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en Steyr i .308 og en Mauser i 30-06 eller 8x57 :-) Sistnevnte får man for mellom 1000 og 3000.

 

Remington ville jeg holdt meg langt borte i fra. Dessuten, du vil bli storfornøyd på jakt og sånt med en Steyr Scout. De koster jo litt, men er verdt prisen.

Remington, spesielt 700 av de ørten jeg har prøvd har jeg fått funksjonsfeil uten like. Et annet eksempel er at flere Remington rifler har jeg klikket flere ganger med på en patron for deretter å stappe dem oppi ei gammel sako og de går deretter av.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle lagt i såpass at jeg kunne sett på Scouten så hadde jeg heller kjøpt meg en R93.

 

Det er så mange forskjellige oppfatninger av Remington at der må man vel nesten bare prøve selv.

 

Det blir MINST en Mauser til. Kjempestas hobby å plundre litt på egenhånd.

 

Jeg må sove litt mer på den i annonsen. Kanskje noen vet sånn ca hva den veier? Sikkert i samme sjikt som de fleste andre jaktvåpen, i overkant av 3,5kg?

Link to comment
Share on other sites

@HighPower: Jeg er ganske sikker akkurat nå ja, men alt blir mye vanskeligere når man plutselig står der med pengene og skal handle. Vi får se hva jeg blir enig med skattefuten om.

 

@Palinder: Ja, jeg får ta en tlf i morgen. Hvis jeg fortsatt er tvilende så kan jeg i alle fall legge igjen et bud.

 

Er disse i samme klasse som Tikka M55 hva kvalitet og vekt angår?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...