Jump to content

Unique Des-69 Er er det verdt pengene?


seawolf

Recommended Posts

Jeg vet det er skrevet side opp og side ned med spørsmål og svar på hvilke pistoler som anbefales, benyttes, frarådes og dømmes nord og ned til uformell klubbskyting og ett og annet lokalt stevne, så prøv å ha en eldre herre unnskyldt :wink:

Jeg har søkt og lest men blir bare forvirret...

 

Jeg har tatt opp igjen en gammel hobby og vil kjøpe meg en .22 pistol (og på litt sikte en 9 mm til militærfelt, løyve på begge ligger klar)

Gammel kjærlighet blekner aldri sies det, og for meg er det nok helst en S&W M 41.

Imidlertid er de vanskelig å få kloa i, jeg har misset på fire stykker det siste halve året....

 

Ser at Interarms har en Unique Des-69 til salgs, og husker den som et bra våpen noen tiår tilbake.

Men hva er status i dag på slike som har gått en del tusen skudd?

Er det noe å bruke penger på, eller er det som mye annet fransk så spesiellt at helst bør holde seg unna?

Et annet problem med å "avstandskjøpe" brukt, er at en ikke ser hva en kjøper før pakken er på kjøkkenbordet.

Litt problematisk å ombestemme seg da når papirer og alt er utfyllt.

 

Alternativet er å vente og følge med om det skulle dukke opp en M41 igjen.

Jeg har ikke tenkt å bruke en masse penger på dette da pistolskyting nok vil være en hobby blant mange andre og ambisjonsnivået er heller lavt.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det er en noenlunde grei pris, så om den ikke er utslitt er det et greit våpen.

Veldig bra om det følger med ekstra magasiner, da fabrikken har gått konk for mange år siden og deler ikke er lagervare overalt.

Jeg har nettopp kjøpt rekylfjær og tennstift til en grei pris for å ha liggende i reserve sånn i tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en eldre utgave av Unique DES/69-U og er veldig godt fornøyd med den, dette er min første pistol. Den virker hele tiden og har lite "tull" med fuksjoneringen. Problemet er at det er lite deler til dem, men så lenge ingenting går i stykker er den helt OK. Jeg kjøpte min brukt hos Børselars for noen år tilbake, jeg ville ikke "kaste bort" så mye penger på hobbyen. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Vil absolutt påstå at det er verdt pengane.

Kjøpte selv ein i sommar som siden 1982 har blitt skudd heile 50 skudd med.

Fekk bare med eit magasin, fekk derfor kjøpt eit ekstra som er godt brukt. Dette var litt problematisk i starten, men etter litt justering på "lippene" så funker også dette bra.

Original magasinet har fungert feilfritt.

 

Lurer og på om det er noken som har eit ekstra kjefte liggende? Originalen passer meg ikkje 100%, men siden det er omtrent som nytt vegrer eg meg mot å sette fila i det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...