Jump to content

Forskjellen mellom CZ 75 SP 01 TACTICAL - CZ 75 SP 01 SHADOW


Drottinn

Recommended Posts

er det bare fiber sikte og baksikte som skiller de to, ser det er kun 200kr i pris forskjell på dem,

og de ser helt like ut. har aldrig skutt med fiber sikte, men synes det så veldig bra ut i butikken.

 

vet ikke hvem av dem jeg skal kjøpe meg? noen som vil anbefale den ene over den andre til militærfelt.

 

Takker for svar!

Link to comment
Share on other sites

CZ 75 P-01

En variant av Compact for politibruk, med aluminumsramme, nedspenner og monteringsskinne under løpet. Det nye tjenestevåpenet til det tsjekkiske statspolitiet. En av de få umodifiserte Nato-sertifiserte pistoler som er tilgjengelig for allment kjøp.

 

CZ 75 SP-01-serien

Med langt magasin

 

CZ 75 SP-01/SP-01 Tactical

Ligner P-01 med tilbehørsskinne, men konstruert av stål og med ramme i full størrelse. Kommer med ekstra stort magasin (19 skudd) og med høyre- og venstrehend sikringsfløy (SP-01) eller med høyre- og venstrehendt nedspenner (SP-01 Tactical).

 

CZ 75 SP-01 Shadow

Forbedret politivariant av SP-01. Sikringen på tennstempelet er fjernet, til fordel for bedre avtrekk. Skjeftet og sikrignsfløyen har noe annen form, en svakere rekylfjær for lettere lading og fiberoptisk belyst frontsikte og baksite av «Novak-type».

Link to comment
Share on other sites

CZ 75 SP-01 Shadow

Forbedret politivariant av SP-01.

 

:?:

 

Shadowen er vel laget for praktisk skyting? Utviklet i samarbeid med Adam Tyc for å få en bedre konkurranseutgave av SP-01 mener jeg å ha lest et sted. Standard SP-01, Tactical og Phantom er m&p-utgavene såvidt jeg vet.

 

(Adam Tyc er for øvrig skytter for CZ-teamet i ISPC og har tatt mange titler innen praktisk)

 

Skal du kjøpe SP-01 til felt/baneskyting finnes det også en customutgave som er noe forbedret enn den vanlige Shadowen, og har du ikke bruk for å ha DA finnes det en SA-utgave.

Link to comment
Share on other sites

tørr ikke og gjøre det selv:).. + har ikke utstyr..

 

men det er en børsemaker som jobber der jeg skal kjøpe fra, og de skaffer det meste til CZ, vet at han kan fixe justerbar baksikte (som jeg skal ha), var bare litt usikker om han ordner jern sikte til Shadow.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Det tok meg ca. 20min. Har du verktøyet er det rimelig greit.

 

Hvilken høyde var det på siktet jernsiktet du brukte? Ser de kommer i forskjellige høyder avhengig om man bytter baksikte eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...