Jump to content

Kniver til barna


Xesray

Recommended Posts

E på jakt etter kniv til de 2 eldste.

Holder fortsatt på å leite men har funne noen. Tenkte en plass mellom 20/30 dollar.

Knive vil nok bli en spike kniv.

Samt bruke den til å sløye fisk.

 

Planen var da å finne en solid kniv som er lett å holde samt lett å bryne.

 

Har sett litt på Geber sine kniver.

Vil ha 2 forskjellige kniver så det ikkje blir krangling vist en av de klarer å rote den vekk. Eller 2 forskjellige farger.

 

Har sett på.

 

Geber freeman guide fixed ligger til 25 dollar.

 

Fant en side som har vetige priser og masse gøy.

Kommer till å handle en del til meg sjøl også:)

 

Tenkte også vist det var noen som bodde i nærheten av meg, så kan du hive deg på vist du finner noe gøy.

Siden er http://www.knifeworks.com/

Link to comment
Share on other sites

Hva med en speiderkniv til 99 fra gmax? Kommer med fingerstopp og har fin størrelse til små hender (min speiderkniv var perfekt til alt jeg fant på som guttunge). Vet ikke noe om kvalitet/størrelse på akkurat denne modellen, men antar de ikke har endret seg så mye.

 

Bare sørg for å sjekke at den ikke kommer med butt tupp, slik som XXL sin brusletto-kniv.. Bør være enkelt å merke dem om du kjøper to like.

Link to comment
Share on other sites

Kiddsa mine på 5 og 7 har hatt hver sin speiderkniv i en tre års tid nå. Men nå vil de ha Bear Grylls kniven sier de. De syntes det er så greit med det tennstålet og slipeverktøyet som følger med. Når jeg finner den med hel vanlig egg skal de få hver sin.

Link to comment
Share on other sites

Ja de Helle knivene er jo bra kvalitet de. Kiddsa mine har som sagt hatt dem i vel 3 år. De har blitt brukt mye til spikking, sløying, slakting, skraping på stein, stikking i jord og røring i kakao.

 

De slipes i ny og ne og de gjør fortsatt nytten og de er på ingen måte ødelagt.

 

Så dette er bra kniver for kiddsa å bruke de første årene.

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg aldri likt speiderkniver. De sitter ofte dårlig i sliren, håndtaket er ikke spesielt holdevennlig, og "fingerstoppen" av metall er vond mot fingrene. Jeg hadde en speiderkniv da jeg var liten, men brukte den lite. Foretrakk de vanlige tolleknivene, den gangen uten fingerstopp. Det viktigste er at det går an å holde kniven riktig og at ungene får mye instruksjon i bruken og forstår at de skal behandle verktøyet med respekt.

 

Jeg ville gått for en helt vanlig Morakniv med plastskaft (og fingerstopp) til 40 kroner eller hva det er de koster på byggeforretninger, også brukt endel tid til å vise og forklare ungene at de ikke skal stikke i jorden eller røre i kakaoen med kniven... Sånt har vi spade og skje til ;)

Link to comment
Share on other sites

Kniv kan de bruke. Sjøl så liker eg ikkje speiderkniven, ser å e veldig spinkel. Men kan godt være det blir en, får se om de ligger bra i hånden dias i helgen.

Så får eg inv i en dyrere å bedre kniv seinere. En kniv skal brukes til alt den så kakao røring e en fin ting:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...