Jump to content

Interesse for Puma Lever Action rifler


Jaktdepotet AS

Recommended Posts

Hadde jeg ikke hatt en Winchester i 45 LC - som med en 325 gr. kule går ut i nesten samme hastighet som min FA i 454 - skulle jeg forhåndsbestilt èn :D

 

Om det er nødvendig med 2-300 fps til tror jeg ikke - da ovennevnte kule fra min FA har nedlagt ganske mye vilt.

Og adskillig større enn rådyr :)

 

.454 i en lever - må jo være helt topp for den som ikke har noe lignende i skapet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg på utkikk etter en lever action i .44 rem mag og har henvendt meg til dere (Jaktdepodet) tidligere angående denne riflen. Amerikanerene skryter mye av dette merket, samt at disse børsene leveres med noe lengre løp enn Marlin og Winchester (som uheldigvis er ute av produksjon) noe jeg er ute etter.

 

Jeg har ikke ville gått for 454 casull. Dyr ammo som er vanskelig å få tak i. Da har jeg heller ville kjøpt en .444 marlin, .450 marlin, eller 45-70 som holder kravene for storvilt.

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg på utkikk etter en lever action i .44 rem mag og har henvendt meg til dere (Jaktdepodet) tidligere angående denne riflen. Amerikanerene skryter mye av dette merket, samt at disse børsene leveres med noe lengre løp enn Marlin og Winchester (som uheldigvis er ute av produksjon) noe jeg er ute etter.

 

Jeg har ikke ville gått for 454 casull. Dyr ammo som er vanskelig å få tak i. Da har jeg heller ville kjøpt en .444 marlin, .450 marlin, eller 45-70 som holder kravene for storvilt.

 

Er ca 10kr dyrt for en 454casull patron? Du betaler det dobelte for de andre kaliber du nevner :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

men .454 holder ikke storviltkravene... ergo er jeg bedre tjent med en .44 rem. mag, til halve prisen av en .454 casull. IMO så er en rifle i pistolkaliber egnet til rådyrjakt og moro, og da er jeg (personlig) ikke keen på å betale 10-11 kr per patron :) Men skal innrømme at det er jo litt mer spennende med en .454 da. Eller en .500 S&W :D

 

Personlig er jeg på utkikk etter en lever action i .44 rem mag og har henvendt meg til dere (Jaktdepodet) tidligere angående denne riflen. Amerikanerene skryter mye av dette merket, samt at disse børsene leveres med noe lengre løp enn Marlin og Winchester (som uheldigvis er ute av produksjon) noe jeg er ute etter.

 

Jeg har ikke ville gått for 454 casull. Dyr ammo som er vanskelig å få tak i. Da har jeg heller ville kjøpt en .444 marlin, .450 marlin, eller 45-70 som holder kravene for storvilt.

 

Er ca 10kr dyrt for en 454casull patron? Du betaler det dobelte for de andre kaliber du nevner :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

De selges i 480 Ruger og har jeg sett. Det hadde vært no..

BB John

 

Hvor har du sett det?

Finner bare "vanlig" kaliber som .38 Spl./.357 Mag, .44 Mag, .45 Colt og .44-40 på sidene deres...

En .480 Ruger hadde jo vært konge i ei slik rifle :D

Særlig for oss som liker ting litt uten om A4 :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ah, glem det!

Fant det selv nå... :oops:

Er jo en egen kategori kalt Carabines.

Der sto .480 og .454en.

Ser at disse til og med har en mer funksjonell kolbekappe en den originale i stål.

Må jo bli deilige å skyte med disse :-)

Nei, nå ligger .357mag leveractionen min litt dårlig an her...

Hva vil en slik carabine i .480 Ruger koste? :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...