Jump to content

jathi jakt


CatLikeFox

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med den nye jathi jakt pro jaktdressen? Må ha meg ny jaktdress som ikke koster skjorta men kan brukes til både skog og fjell, høst og vinter. Tips til andre dresser? Har hatt den gamle jathi jakt dressen i 5 år selv, fornøyd med den, men blir veldig tung i regnvær.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har camoderssen fra Jahti jakt å synes den virker bra. Den er endel lettere enn den gamle dressen fra dem.

Hvilken størrelse bruker du?

Jeg har ett ubrukt camosett til salgs. Komplett sett med Fleece jakke, undertøy,seler og caps. Settet liggeri uåpnet pakke. Størrelse XXL. Pris 1500 kr. eller kom med bud.

Link to comment
Share on other sites

Har Pro 07 dressen. og fungerer bra til mitt bruk. Holder meg varm om vinteren, og tørr i regn og myr. Dressen kan væra litt varm om sommeren, ihvertfall jakka. Men buksa synes jeg er luftig og god. Er kjempe fornøyd med dressen, ihvertfall til den prisen. Kan stå å fiske i pøsregn hele dagen uten å bli våt. Så stille utpå isen å pilke hele dagen uten å bli kald. Gikk igjennom ei myr for et par uker siden, og holdt meg helt tørr etter det også. Men man blir veldig fort varm i dressen, ihvertfall gjør jeg det. 10 mins. gange å jeg må ta av meg jakka, som tar opp plassen i sekken. Men det er jo bedere enn å fryse. Så alt i alt, er jeg fornøyd med den.

 

Når det kommer til selve firmaet vildmarks.no har ikke jeg så mange varme ord. Bestilte endel ting fra de i februar, og har fremdeles ikke fått alt jeg har bestilt. De har sendt meg 5-6 pakker, mange med ting jeg har fått, og ikke har bestilt. De legger seg dog. helt flate hver gang jeg ringer og klager, men det hjelper jo lite når de ALDERIG får ordnet det. Har endt opp med 8. par ullsokker og en fleece genser helt gratis. Men fortsatt frustrerendes når de ikke klarer å sende det jeg har bestilt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte camopakka fra Jahtijakt i februar. Hart ikke fått testa den maks enda, så jeg skal ikke komme med skryt eller kritikk enda, men gjett om den skal få kjørt seg i høst. Men det vesle jeg har fått testa det i regn, så har jeg vært tørr ihvertfall, og støvla har da tålt myr og bekker.

Veldig behagelig og mykt tøy å ha på seg. Støvla er veldig stive da dem er helt nye, så dem krever en god del inngåing. Men det begynner å komme seg nå. Dem er stive og gode rundt anklene, så man vrikker ikke så lett foten om man tråkker litt gæli......som jeg gjorde med mine godt brukte M77 fra HV.

 

Til info, så kjøpte jeg fleeceundertøyet, komplett camosett klær, ullsokker, og camostøvla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om jeg ikke tar helt feil er membranet laminert direkte på innsiden av ytterste laget på Premium modellen. Mener å ha hørt at Pro dressen blir mer våt utenpå og tyngre og tørker saktere. Skal ikke være det samme problemet med Premium dressen. Men begge dressene skal holde deg tørr har jeg hørt. Lurer på å kjøpe meg en slik dress selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sjekk Laksen Woodman til 1999kr. Har fått ein kamerat til å kjøpe ein slik dress til meg.

http://handel.klubbportalen.no/shopping ... x?id=67874

Sjå og i Laksen sin katalog side 84/85 www.laksen.dk og side 60/61 for samanlikning av denne membranen mot gore tex.

 

Laksen er etter mi meining eit merke som leverer bra kvalitet så det blir spennande å få prøvd denne dressen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Lurer på Premium sko selv, noen som kan komme med en +/- liste? Og litt erfaringer?

 

Er "Jahtijaktmannen" ute i skauen, med Pro-dress og Premium-sko. Er fornøyd med begge deler. Jakka er altfor varm til å brukes i temperaturer over null. Bruker derfor fleecejakka som var med i settet. Denne er god og varm og holder på en forunderlig måte helt tett uansett hvor bløtt det er. Skoa er helt greie. Kan ikke huske å ha blitt bløt på beina enda, til tross for utallige myrhøl og bekker. Gode å gå med og. Gikk rett ut i terrenget uten noe slags forsøk på å gå dem inn. Aldri fått gnagsår. Til den prisen må det være verdt penga så det holder mener jeg! Kjekt med gummiert tupp og. Tåler mer juling da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både camo dressen og vintercamo dressen. Er veldig godt fornøyd med begge. Eneste minuset er som nevnt at de blir noe varme. Kunne vært fint med litt mer ventilasjon.på buksa hjelper det å ha både luftelommene og buksesmekken åpne... Regn med å bli mobba på jaktur om du tilfeldigvis pakka med og brukte noen hippe rosa boxere :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...