Jump to content

Remington umc .308win 150 grains hullspiss?


Mads

Recommended Posts

Fant ikke noe spesielt via søk om denne patronen, mulig jeg har søkt litt dårlig..

Lurer på om det er noen som har prøvd denna her til reven? Ser den er ganske billig..

Pelsødeleggelse er ikke så viktig for min del, er bare ute etter noe som gir rask avlivning :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sitering av forandstående innlegg fjernet jmonsen

Feil. når du skyter med .308 er det ikke hvor kula treffer reven som er problemet, men hvor kula havner etterpå. med blyspiss er det mindre fare for rikosjoet etter gjennomskyting. og gjennomskyting vil du ha hver gang med .308

Link to comment
Share on other sites

Feil.

Elsker slike påstander :roll: . Har du sett hvor mye det blir igjen av en hullspiss etter treff? Selv en konvensjonell blyspiss som elite holder greit sammen i et såppass lite dyr. Er ikke bakgrunnen sikker nok til at man kan bomme burde man hvertfall ikke satse på at kula kommer til å treffe og dermed deles opp... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Om du skal skyte rev og avlive den så hurtig så mulig, så kjør skikkelig ammo! Det er uansett ikke snakk om mange skudd i løpet av et år. Det er nok ikke her økonomien velter :)

 

Mener du med dette å si at Remington UMC ikke er "skikkelig" nok til rev?

I såfall, hva skyldes det?

Link to comment
Share on other sites

Om du skal skyte rev og avlive den så hurtig så mulig, så kjør skikkelig ammo! Det er uansett ikke snakk om mange skudd i løpet av et år. Det er nok ikke her økonomien velter :)

 

Mener du med dette å si at Remington UMC ikke er "skikkelig" nok til rev?

I såfall, hva skyldes det?

 

 

Nei, alt som er lovlig til rev er jo godt nok. Men skal jeg skyte rev uten å ha planer for å ta vare på skinnet vil jeg at den skal avlives raskest mulig, derfor bruker jeg v-max.

En rev kan springe langt etter å ha blitt påskutt med helmantel.

Bare min mening.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke snakk om helmantel her. Les trådtittel.

Har selv skutt rev på 167m avstand med umc hullspiss og den kunne ikke vært dødere for å si det sånn :winke1:

 

Ellers er jeg helt enig i at helmantel ikke er optimalt. Dog har butte helmantlede kuler en overaskende god effekt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...