Jump to content

Skytternytt Nr. 3 2008


Recommended Posts

Fikk i dag Skytternytt nr 3 i posten, og finner der en ganske fascinerende artikkel av Willy Klette med en god kritikk av PoD's nye .455"+ forbud.

 

Det er godt og se at det finnes folk i skyttermiljøet som ikke har blitt skremt til stillhet av PoD og Ståle Svendsen slik vi her på Kammeret, og på Sluttstykket i sin tid, har blitt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og fikk nummeret i posten i dag.

 

Bet meg bare merke i en liten ting i den store luftpistoltesten:

Merkene Morini, Pardini og Steyr mangler. De er veldig vanlige her til lands også, så de hadde også fortjent omtale.

 

Ellers meget bra reportasje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og fikk nummeret i posten i dag.

 

Bet meg bare merke i en liten ting i den store luftpistoltesten:

Merkene Morini, Pardini og Steyr mangler. De er veldig vanlige her til lands også, så de hadde også fortjent omtale.

 

Ellers meget bra reportasje.

 

Fortvil ikke. Stod i begynnelsen av artikkelen at den var del 1. Neste gang komme Steyr, Morini, FWB 40 og Pardini K10. Den siste låter spennende.

Link to comment
Share on other sites

Fikk i dag Skytternytt nr 3 i posten, og finner der en ganske fascinerende artikkel av Willy Klette med en god kritikk av PoD's nye .455"+ forbud.

 

Det er godt og se at det finnes folk i skyttermiljøet som ikke har blitt skremt til stillhet av PoD og Ståle Svendsen slik vi her på Kammeret, og på Sluttstykket i sin tid, har blitt.

 

Et typisk eksempel på etterpåklokssakap den artikkelen. :D

Den burde ha vært der for over 2 år siden :!:

 

Det er vel konstatert i tidligere tråder her inne at toget er gått for denne saken...

Å reversere dette vedtaket, tror jeg ikke det er mange som tror på :?

 

Innlegget til herr Klette tror jeg heller kan virke mot sin hensikt, han har vel nå dokumentert at det bør forbys mange flere kalibre som pr i dag er lovlige.

 

Går nok som i England, her på berget også,,, spøsmålet er bare når det kommer et totalforbud mot å eie håndvåpen..... :shock:

At det kommer er jeg helt sikker på :(

Link to comment
Share on other sites

:( Livredd for at du kan få rett her, triggerhappy!

Får håpe det skjer etter at jeg har stampa legemet til kirkegården, håndvåpen

er en del av mitt liv.

Til bladet: Jeg er storligen imponert over luftpistole nå.. Trodde ikke det var / fantes SÅ

flotte og presise luftpistoler! Kanskje jeg også skal prøve litt luft, hvis jeg

får tid noengang da!

Skytternytt ser ut til å bli et flott tilskudd til min hobby. Veldig synd at det tar så

lang tid fra artiklene lages til vi får lese de.. Og bladet burde vært på MINST dobbelt

så mange sider.

(Ideen om en nettutgave / nettsted i tillegg til bladet burde vurderes!)

Link to comment
Share on other sites

Angående luftpistol og tidsforbruk Woff: du kan jo se det den andre veien også. Det skal ikke alt for mye til å rigge i stand en luftpistolbane hjemme, og da blir det lettvint å snike seg til en halvtimes trening nå og da - null reisetid. Om du ikke kan få til 10 meter, går det an å skyte på en tilsvarende mindre skive. Og luftpistoler med 5 skudds magasin virker gøy...

Link to comment
Share on other sites

8) Selvsagt! Du har så rett knutb. Og da slipper jeg å unnskylde meg med 'myggproblemer', regnvær, for varmt og alle andre unnskyldninger som jeg av og til bruker i dag når jeg er litt for lat til å dra på pistolbana!

Da må jeg vurdere enda mer pengebruk... (Og NÅ er jeg blakk, nå!) 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja, skyting har ingen god innflytelse på bankkontoer og kredittkort :evil:

 

Ja jeg må nok si meg enig i det, men akkurat nå har jeg noen kroner til overs hvis noen har en Benelli mp 90 s World Cup i kailber 22 lr eller 32 til salgs. skulle gjerne hatt den til nm`n

Link to comment
Share on other sites

Joda Viggo jeg har hørt det.

Men det er nå engang med våpen som med kvinner, ikke alle er enig om hvilken som er best eller penest.

Du vet smaken er som baken delt på midten.

Man om kjøpe etter hva magefølelsen sier. 8)8)

Link to comment
Share on other sites

8) Kvinner er delt FORRAN, lærte jeg som meget ung gutt.. (4-5 år?)

Og Italienske pistoler (Pardini!) har jeg ennå tilgode å se feile!

Og sitat: "Men det er nå engang med våpen som med kvinner, ikke alle er enig om hvilken som er best eller penest." vil jeg si at kvinner er 'best' :mrgreen: og ofte penest... men skjønnheten til et våpen er SPESIELL da!

Dette var dagens kverulantinnlegg!

 

Jeg svinger tilbake til temaet med denne: Du finner et fint skrevet innlegg på side 44 (SS)(Ser jo nesten ut til å ha nazitendenser den fonten der!) om kaliberforbudet og fine synsinger om begrunnelsen... Bør leses!

Link to comment
Share on other sites

Et av de værste innlegg jeg noen sinne har lest i Skytternytt kom i nr 3 :(

 

Den offentlige uthengningen av navgitte skyttere på sidene 16-19 hører ikke hjemme i et medlemsblad :shock:

 

Dette er saker som ikke er egnet til offentlig gapestokk.

At noen deltagere skal "henges" pga for at de beste ikke møter opp / har anledning til å komme, henger ikke på greip.

NSF `"maniske" satsing på baneskyttere, gir tydligvis ikke de ønskede resultater....

 

Bnart på tide med en masiv satsing på FELT-skytterne :?: det er jo tross alt der den største rekruteringen til skyting skjer :D

Kanskje noen av disse nyrekruterte har sønner og døtre som ønsker å satse litt på skyting, etterhvert som de ser hvor artig foreldrene har det... :D

 

Saken på side 44 er vel tatt opp og kommentert for lenge siden :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Beklager forrige innlegg, det var vel en usaklig måte å få dreid tilbake til tema,

og som du sier var artikkelen debatert NOK tidligere i tråden.. (Men fin var den!)

Så får vel jeg gi et LITE spark tilbake.... :)

Skytternytt har da hatt dårlige innlegg før? Jeg er ganske enig i at reportasjen du skriver

om var elendig, men verst? Jeg liker heller IKKE at man kritiserer og henger ut deltagere

uansett grunn. Vi gjør alle vårt beste, og en vinner ER den beste der og da! Uansett om det er en som er bedre ET ANNET STED....

Det var fint å få med mage fine bilder iallefall!

Sjekk teksta til bildet i midten på side 17... Jan Tore fikk 21 OG 44 plass! Stakkars Martin fikk IKKENO! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...