Jump to content

Våpenskap til jul


Jacob84

Recommended Posts

Jeg skal ønske meg våpenskap til jul, men er ikke helt sikker på hva jeg trenger.

 

Mitt behov:

-Jeg har til nå to våpen (hagle og rifle). Hvor vidt det vil bli flere er jeg ikke sikker på, men vil ha muligheten.

-Det vil bli brukt til oppbevaring av HD og viktige papirer også (Pass,fødselsattester osv), men dette blir minimalt.

-Må være brannsikker

 

Er det noe annet jeg bør tenke på ?

 

Hva er gode merker (evt ikke gode merker).

Link to comment
Share on other sites

Du burde vel strengt tatt hatt våpenskap for lenge siden - det er krav fra første våpen.

http://www.bjerkli.no/product.php?produ ... t=0&page=1" target="_blank

 

Denne har jeg - ett lite rom på toppen til feks pass og annet - men "brannsikkert" - det er det jo ikke, tar det fyr i leiligheten er det bare spørsmål om tid før også dette brenner opp.. (avhengig av når brannmannskaper ankommer).. Eneste "dumme" med dette skapet i min erfaring er små hyller i døra, på grunn av all "mekanikken" som er der, det finnes mer sexy skap med større hyller der (men da er som regel hele skapet større og).

 

"Brannsikre" skap for dokumenter - er noe helt annet enn våpenskap..

Det finnes og små enkle skap for vital del - da kan våpenet stå i en krok..

 

Uansett bør du virkelig skaffe deg FG godkjent skap omgående, ellers får du skikkelig smekk fra onkel blå hvis noe blir borte.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Du burde vel strengt tatt hatt våpenskap for lenge siden - det er krav fra første våpen.

 

Jeg er fult klar over det, men når jeg fikk haglen så var det ikke krav til dette.

Forøvrig har vitale deler vært oppbevart på tre ulike adresser, ettersom jeg har vært utenbys for å studere.

Riflen tilhører min morfar, og har til nå vært i hans skap.

Dette er ingen unskylding, men nå som jeg tar jakten opp igjen, så gjør jeg noe med det. :oops:

 

back to topic please :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er ingen unskylding, men nå som jeg tar jakten opp igjen, så gjør jeg noe med det. :oops:

 

Hehe, jeg mente ikke å være drittsekk, ville bare si det i tilfelle det hadde gått deg hus forbi.. :-)

 

Selv kjøpte jeg opp garderoben til en som ikke hadde fått det med seg endringen - men som ikke jakte mer heller, bedre for ham å selge våpna enn å kjøpe seg våpenskap når aktivitetsnivået var såpass lavt..

Link to comment
Share on other sites

Det går nok bra. Jeg er ikke en nærtakende person.

Anyway så er dette ikke noe jeg ønsker roper høyt om, siden ikke alt er etter boken. (Nå gjør jeg jo det, men håper onkel blå ser dette igjennom fingrene)

 

Setter uansett pris på svar fra dere.

BTW så gleder jeg meg til å se hvordan madammen får fraktet det hjem :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg har det skapet, vill bare si det er lite. Som alle skap det står antall rifler så er det uten kikkert og uten hyller. Mitt tips kjøp større.

 

Hvor maqnge våpen har du i skapet ditt da ?

 

Til nå har jeg kun en hagle, men det kommer en rifle og salong fortløpende.

Blir nok ikke noe mere enn dette på en stund..

Link to comment
Share on other sites

noen erfaringer med dette skapet ?

 

Seifuva SG-149D (16-22 VÅPEN)

 

http://www.safebutikken.no/" target="_blank" target="_blank

 

Jeg har dette SG-149D.

 

Kan ikke skjønne hvordan noen kan si at det ikke er stort nokk.

 

Jeg er enig i at det er nest intill umulig at få in det antall rifler som produsentene setter opp som maks antall uten og på en eller annen måte komprimere dem.

 

Jeg har per dags dato 6 rifler / hagler 4 pistoler, magasiner, osv. osv. i skapet og jeg har god plass. Liker spesielt dybden på skapet.

 

Begynte med den vanlige bommerten og kjøpte et XXL skap av minste størrelse. Det er helt greit opp til 3-4 våpen, men kombinasjon rifler, håndvåpen osv. var ikke noe bra.

 

Jeg har problemer før og se hvordan dette skapet jeg har nå kan bli før litet :) og hvis det blir det........ Da kjøper jeg et til :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...