Jump to content

Er dette buejakt?


v-max

Recommended Posts

Denne Rifle jakta på løve tok jo lengere tid og drepe løva..

 

" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

er vist inhumant for noen av dere her og jakte løve med rifle også... :roll:

 

og hvor inhumant dere måtte mene det er og jakte løve med bue driter jeg i

har ikke noe med norsk fauna og gjøre uansett :roll:

Link to comment
Share on other sites

derfor kan jeg si at det er halvparten der som blir skadeskutt....

hvor mye har du skutt med bue eller dratt på jakt?

hva slags beviser har du for at det ble skadeskyting og at de ikke falt ned etter 10sek?

 

blablabla....bevis...blablabla...trenger ikke å bevise noe for deg,jeg ser hva som er skadeskyting og ikke....om hvor mye jeg har vært på jakt,tja 15 år snart hvis det var av interesse :!:

og min mening er at buejakt ikke hører hjemme i norsk jaktkultur.....

Link to comment
Share on other sites

derfor kan jeg si at det er halvparten der som blir skadeskutt....

hvor mye har du skutt med bue eller dratt på jakt?

hva slags beviser har du for at det ble skadeskyting og at de ikke falt ned etter 10sek?

 

blablabla....bevis...blablabla...trenger ikke å bevise noe for deg,jeg ser hva som er skadeskyting og ikke....om hvor mye jeg har vært på jakt,tja 15 år snart hvis det var av interesse :!:

og min mening er at buejakt ikke hører hjemme i norsk jaktkultur.....

mitt spørsmål er hvor mye har du vært på Buejakt? 15år?

og nei du trenger ikke og bevise noe for meg..men du trenger og bevise påstandene dine ellers er de jo grunnløse. :roll:

Link to comment
Share on other sites

min mening er at buejakt ikke hører hjemme i norsk jaktkultur.....

Det er frihet til å mene hva man vil, jeg repekterer at du har en mening - det er bedre enn å ikke ha en - og jeg er uenig med deg. Men skal du argumentere mot buejakt må du bruke andre argumenter enn en Youtube video som viser at folk ikke kan skyte.

Mener du for alvor at alt det fins hårreisende videoer av på Youtube bør være forbudt?

 

K

Link to comment
Share on other sites

derfor kan jeg si at det er halvparten der som blir skadeskutt....

hvor mye har du skutt med bue eller dratt på jakt?

hva slags beviser har du for at det ble skadeskyting og at de ikke falt ned etter 10sek?

 

blablabla....bevis...blablabla...trenger ikke å bevise noe for deg,jeg ser hva som er skadeskyting og ikke....om hvor mye jeg har vært på jakt,tja 15 år snart hvis det var av interesse :!:

og min mening er at buejakt ikke hører hjemme i norsk jaktkultur.....

 

Det er et ordtak som sier at man hører best når man tar bommullen ut av ørene og stapper den i kjeften.

 

Men til tross for at jeg/vi kanskje ikke klarer å overdøve dinne blablabla-ytringer vil jeg likevel komme med et lite tillegg.

 

Hvis du skal ha meninger om en jaktform som du tydeligvis ikke kjenner noe til, er første bud å skaffe seg kunnskap om den. Det har tydeligvis ikke du, og du tar heller ikke imot argumenter fra dem som innehar denne kunnskapen. Å gå til youtube for å samle kunnskap helt vilkårlig er ikke nødvendigvis veien å gå.

 

Isåfall ville denne videoen:

" target="_blank kunne trekkes frem for å representere riflejegeres ukyndighet og inkompetanse, både mht. skyteegenskaper såvel som sikkerhet. Her skytes det 7 skudd og halvparten avfyres på kryss og tvers (av samtlige jegere) inni flokken av de 4 jegerne, og det verste av alt er at dyret enda ikke er gått i bakken. Ved siste skudd faller dyret (tilsynelatende) men om det er dødt er heller tvilsomt. Er dette representativt for for riflejakta, så hører den heller slettes ikke hjemme i enhver natur eller kultur, verken norsk eller afrikansk. Hvis man setter denne filmen som standard så burde riflejakt forbys umiddelbart i forhold til almenheten. Men det gjør vi jo ikke for vi riflejegere vet bedre og forsvarer våre synspunkter, akkurat slik som buejegerne vet bedre om buejakt i forhold til riflejegerne, og forsvarer sine synspunkter tilsvarende.

 

Jeg er enig med flere av debatantene om at pilinnslaget og pilens retning i flere av snuttene gir et mye bedre treff enn hva en uerfaren (innen bueskyting) rifleskytter skulle tro.

 

Ja, og min erfaring er nok større enn din, jeg har jaktet i 40 år, og som flere av dine meddebattanter har jeg internasjonalt buejegerserterfikat (IBEP) og selv om jeg fremdeles ikke har jaktet med buen min har jeg bortimot 20 års solid erfaring med bueskyting i alle former og alle disipliner.

 

T :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...