Jump to content

Ny ungkar med dobbeltseng..


Plat0n

Recommended Posts

Hei! Er ny her på forumet, og relativ ny innen jakt, så tenkte at dette var en fin plass å stikke hodet inn. Fant ihvertfall mye interessant lesestoff som jeg har kost meg med de siste dagene.

 

Jeg er 20 og fra Os utenfor Bergen, og tok jegerprøven for tre år siden i forbindelse med at jeg gikk på Naturbruk med fordypning innen villmarksliv og har i den forbindelse også fått testet litt forskjellig. Har vært å jaktet på rein, hjort, trost og rype, dog som tilskuer og elev bortsett fra på trost- og rypejakt hvor jeg fikk lånt meg en hagle. Etter at jeg sluttet på den linjen for vel 2 år siden har det blitt lite tid til å dyrke min "nye" hobby på grunn av militærtjeneste og mye jobbing, men det skal det nå bli endring på!

 

Har for tiden en våpensøknad inne på en Sabatti Jakt Short (er ganske liten av vekst :P ) 12/76 som jeg håper vil gi meg mange fine stunder fremover.

 

Har et ganske lite nettverk rundt meg når det kommer til folk som holder på jakt og håper å kunne utvide dette med tiden som en god kammerat!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet!

 

Os er vel blitt adskillig mer "forstad" på de 30 årene siden jeg flyttet fra bygda - så det er vel ikke lenger så lett å få jakte. Før var det hvertall mange gårdbrukere som gjerne ville bli kvitt kråke og rev. I "hine hårde dage" var det også lett å få jakt på andre siden av fjorden (Hålandsdalen).

 

Men hvor kommer dobbeltsengen inn i bildet :?::?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...