Jump to content

Belteløs 416


caveman

Recommended Posts

Hva med .416 Ruger?

 

Pluss: Patronlengde litt i overkant av en 30.06. Glimrende presisjon med N-150 til 400 grains og N-540 til 350 grains. Bruker ladedata til .416 Remington Magnum.

 

Minus: Vanskelig å få tak i tomhylser fra Hornady, men når de først ankommer er de rimelige og gode. Bruk gjerne .375 Ruger hylsene. Lett å omforme. Maaaandig rekyl i den lette og korte Ruger Alaskaen min.

 

Skal nå teste Barnes TSX 300 grain. Teoretisk skal denne kulen klare tilnærmet tilsvarende hastighet og kulebane som samme kule i 165 grain levert fra en 30.06. Spennende.

Link to comment
Share on other sites

Kom nettopp over nå interresant 416 rum, blir billigere komponenter :D tror jeg må bestille brosj fr manson pronto :)

 

416 RUM ville blitt en "frisk" skøyer. Veldig nær selveste 416 Weatherby Mag. Eller ennå friskere: 416 Meteor fra Lazzeroni. Det hadde vært ei fin hundefører-rifle,.......på ca 3kg. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Soperbørse?

 

Beklager. Mente superbørse.

 

Noe mye mer futt i r93 enn .416 i passe fart føles helt jævlig. Du kan få prøve.....

 

Gå for 416 rem. Customløp for Blaser blir bare kluss uansett.

 

Ulempen er at løpet koster 14000 kroner eller noe slikt.

 

 

Ellers så kan du få kjøpe en fiks ferdig 416 Dakota av meg. !! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...