Jump to content

Alternativ til S&W Smith & Wesson M686 Weighted Barrel


Fei

Recommended Posts

Jeg skal søke på en 357/38 og hadde bestemt meg for en Smith & Wesson M686 Weighted Barrel. Til min store sorg har ikke Winge flere på lager og de er usikre på om s&w skal lage flere. Finnes det noen ok alternativer?, eller er det da vanlig 686 og trygle en børsemaker om å bygge den om. Budsjett er ca 12-13000. Litt skeptisk til å handle fra utlandet pga garanti etc. (sikkert uten grunn).

Link to comment
Share on other sites

Hunters House i Danmark har 3 stk. på lager, så hvorfor ikke bestille derfra?

 

Personlig så syntes jeg den blir for tung til revolverfelt (en hånd), og litt for kort til Mag 1. Ikke syntes jeg noe om bred hanespore og avtrekker heller, så da er det ikke mye igjen, bortsett fra at den ser ”pimp” ut.

 

Jeg holder akkurat på å bygger min egen utgave av ”weighted barrel” for revolverfelt, basert på en modell 67, med 5,5” Lothar Walter pipe omsluttet av en aluminiums kappe, mulig jeg lager en prosjekt tråd med noen bilder, til inspirasjon.

Link to comment
Share on other sites

Må bare reklamere litt for weighted barrel utgaven. jeg kjøpte min for noen år siden og det er litt av en revolver. Enig i at den er noe tung til enhåndsskyting men det er absolutt til å leve med. Stort sett bare 1 standplass med en hånd likevel. Til de 9 resterende er den helt rå.

Satte på stift på min. Og kjøpte den fra HH. Anbefales!

 

Pipa går meget godt, den elsker iallefall mine 105 grains i .358

Link to comment
Share on other sites

El Gringo, jeg håper det stemmer at "børsemakere har litt slakk på denne tiden", da har jeg kanskje en sjangs til å få tilbake CZ'en min fra Winge.

 

Leverte den inn 25.8, de måtte bytte forsiktet på den. Har spurt etter den etter 1 måned, 2 måneder og nå sist på torsdag. Da sa de at de "håpet" den skulle komme til onsdag (dvs 23.11), passe tid til 3mnd jubileum?

 

Istmus :evil:

Link to comment
Share on other sites

El Gringo, jeg håper det stemmer at "børsemakere har litt slakk på denne tiden", da har jeg kanskje en sjangs til å få tilbake CZ'en min fra Winge.

 

Leverte den inn 25.8, de måtte bytte forsiktet på den. Har spurt etter den etter 1 måned, 2 måneder og nå sist på torsdag. Da sa de at de "håpet" den skulle komme til onsdag (dvs 23.11), passe tid til 3mnd jubileum?

 

Istmus :evil:

Ikke ha for store forhåpninger.

Jeg har ikke alt for gode erfaringer med servicen der i gården.

Link to comment
Share on other sites

barfoed: Jeg leverte den inn fordi jeg anser dette som en reklamasjonssak, og at den skulle vært levert med et sikte man kan treffe sånn noenlunde midt i skiva uten å skru baksiktet i bunn og sikte i underkant av skiva for å treffe midten.

 

El Gringo: Winge ringte, de fikk CZ'en tilbake i dag så jeg kan hente den!

 

Istmus :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...