Jump to content

Forslag til telt?


ersa

Recommended Posts

Jeg hsr i lengre tid hatt lyst på nytt telt da mitt gamle er litr og revnet i mygg nettingen.

 

Noen som har forslag til rtt telt som passer disse kritriene?

 

- ikke for dyrt

-helst av et kjent merke

- god kvalitet

- god nokk plass for 2 personer med utstyr

- ikke for tungt

- kan brukes hele året

- det vil bli brukt på jakt og fiske turer i skog og mark

 

 

 

 

Bare og komme med andre ting jeg bør se etter når jeg velger

 

 

Takk på forhånd for svar.

 

PS

 

Ikke gidd og "tipse" om og bruke søkefungsjonen, det er bare iriterende.

Link to comment
Share on other sites

Rimelig og bra. Helsporttelt fra xxl.

F eks dette http://www.xxl.no/villmarksliv/telt-lav ... lt-1037133" target="_blank" target="_blank

Eller helst et av de mer påkostede fra Helsport.

 

Mye dyrere, men også bedre - Kaitum fra Hilleberg

http://www.xxl.no/villmarksliv/telt-lav ... lt-1037133" target="_blank" target="_blank

Eller et annet fra Hilleberg.

 

Mye avhenger jo av hva du skal bruke teltet til. Lurt å se på tremanns hvis to skal bruke det, særlig på vintertur.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg ville aldri i livet valgt Nordmarka 2 etter dine ønsker. ALTFOR dårlig plass til 2 pers med utstyr.

 

Vurder http://www.xxl.no/villmarksliv/telt-lav ... lt-1061402 dersom du skal ha med to personer og utstyr,

der har du også god plass til å sitte i forteltet og lage mat når ruskeværet kommer.

Og på sommeren kan du åpne taket for god lufting.

Pris og vekt er heller ikke værst.

Det er hvertfall mitt personlige favoritt telt.

 

Og så ingen sender meg sint PM :arrow: ja, jeg jobber i XXL :mrgreen: Men svaret mitt er mine private råd.

Link to comment
Share on other sites

Har selv brukt Basecamp Dovre 3 i flere år nå, både sommer og vinter. Har vel de siste tre årene hatt ca 70 døgn pr år i det teltet der, uten en eneste funksjonsfeil. På tur er vi som regel to hunder og to personer i det teltet der, og vi har plass til alt av utstyr og teltet er lett nok å bære selv på lengre turer.

Det eneste som er ødelagt på mitt telt nå er myggnettingen, men det er på grunn av en beagle som først ville sove mer men som etter kort tid ville ut av teltet allikevel. :roll: Hadde lukket myggnettingen nesten igjen, for at det ikke skulle komme for mye mygg inn, men bikkja ville ut på andre siden enn der åpningen var.

Teltet er kjapt å sette opp og lett å pakke ned og har holdt både snø, regn, vind og vær ute. I sommer var det en par ganger det var tendenser til lekkasje, men en kjapp runde med impregnering ordnet det seg før neste tur ut.

 

Dette er ikke det beste teltet man kan få for penger, ei heller det letteste. Men det funker, og jeg syntes man får mye telt for pengene. Hvis jeg skal regne på døgnprisen blir det ikke rare summen. :lol:

 

BaseCamp Dovre

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte meg Helsport fjellheimen extrem på xxl

http://www.xxl.no/villmarksliv/telt-lav ... mp-1037129" target="_blank" target="_blank

 

Og jeg kjøpte 4-manns. Synes et telt skal være såpass stort, og det veier bare 400gram mere enn 3-manns. Når du sier ikke for dyrt, så er du kanskje ute etter noe billigere. Jeg har hele livet ønsket meg et telt av dette kalibret. I år slo jeg til. Ble prøvd bare en tur med familien i år, men drømmer om å ta med meg teltet på jakt og leve ute ei helg uten kjærring og unger.

 

Ble overasket første gang jeg løftet det opp. Trodde det skulle veie mye mer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...