Jump to content

Grepstape


OIH

Recommended Posts

Har en SV Infinity, og jeg vil gjerne ha på grepstape, men jeg får det ikke til å sitte. Avfettet med Zalo en gang, og Acteon en annen gang. Har prøvd ferdig tilskåren tape fra en kar i USA, og her prøvd skateboard tape. Det henger ikke på. Bruker dere å slipe grepet med sandpapir? Ekstra lim? I så fall en spesiell type lim? Jeg vil ha et sånn sandgrep, risikerer heller skrubbsår enn at pistolen ikke sitter ordentlig. Setter pris på alle svar (Bortsett fra de som sier at jeg bør kjøpe et annet våpen...).

 

Må innrømme at jeg er litt pysete mht til å modde grepet, siden SV tar mer for grepet som er identisk med STI sitt som jeg kan få tak i til en drøy tusenlapp... Hadde antakelig vært enda verre å skulle skrubbe ned finishen på et nytt grep. Fatter ikke hvorfor ikke disse kommer med glatte grep fra fabrikk, ser kjipt ut, men ville løst mange problemer, får jo metallgrep til disse, og de er glatte...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har noen tips som har fungert meget bra for meg.

Rund av hjørnene på tapebiten du skal lime på, så du ikke får spisse hjørner som lett henger seg fast og løsner tapen.

Varm opp underlaget du skal lime på, med en hårføner eller varmepistol, etter at du har avfettet.

Fest tapen og varm den litt med føning. Maser/klem tapen godt. La det avkjøle før bruk.

Har brukt både Biltema og skateboard tape, med gode resultater.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

 

Jeg har ikke problemer med å få tapen til å sitte på metall og glatte overflater, men når jeg skal få det til å sitte på STI/SVI sin "nettskjæring", så sliter jeg.

 

Skal prøve med bedre avfetting samt trikset med varmepistol. Er det noe poeng å varme selve tapen? Antar den blir noe mer føyelig da? Er altså ingen som bruker noe ekstra lim? Amerikanske nettsider averterer med lim til dette formålet. Skriver også om Gorilla-tape, som visstnok har lim som bygger litt mer.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Biltema teipen til pedalene i en av hobbybilene mine som brukes til "aktiv kjøring" på bane.

Varming gjorde den lettere og forme i en mild bue.

Dere som har problem med at få den til og sitte på plass, før limet rekker og tørke, se til så teipen presses mot underlaget, feks med gummibånd.

Jeg har kun brukt vinduspuss for rengjøring og det har funket fint.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

 

Jeg har ikke problemer med å få tapen til å sitte på metall og glatte overflater, men når jeg skal få det til å sitte på STI/SVI sin "nettskjæring", så sliter jeg.

 

Skal prøve med bedre avfetting samt trikset med varmepistol. Er det noe poeng å varme selve tapen? Antar den blir noe mer føyelig da? Er altså ingen som bruker noe ekstra lim? Amerikanske nettsider averterer med lim til dette formålet. Skriver også om Gorilla-tape, som visstnok har lim som bygger litt mer.

 

Øivind

På nettskjæring så får du ingen heft. Der må du fylle på med lim av et slag for å få nok feste på griptapen.

Bør ikke være noe som fester så mye at du aldri får det av da... Limpistol er muligens tingen??

Link to comment
Share on other sites

Produsentene av ferdigskåret tape påstår at man skal få heft, også der det er presset inn nettskjæring, men hvis ramma er ekstremt modifisert (sett noe seriøs loddeboltmodifisering :roll: ), så anbefaler de Bob Smith Industries IC-2000 http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/167_1625/products_id/37065/n/Bob-Smith-Industries-IC-2000-Black-Rubber-Toughened-CA-1oz

 

RC-folket bruker det til å lime gummidekk fast på plastfelger. Slags blanding av gummi og cyano-acrylat ("lynlim").

 

Bestilt en tube, så får vi se om det hjelper. Skulle nesten tro min pistol var teflonbehandlet...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...