Jump to content

Hylsen deformeres under kuleisetting


RWA

Recommended Posts

Hei. Ladet noen 30-06 patroner her om dagen og fikk en deformering i overgangen mellom kragen og kroppen på hylsa. Hylsa er en remington 1x skutt og helpresset og kulen er en sierra 168 gr hpbt match king. Noen som har opplevd det samme?

 

Skjedde ikke med alle hylsene, men ca 3/4 av dem...

Link to comment
Share on other sites

Nope. De er ikke for langt opp. Hadde de vært det, ville kulen / col blitt feil... Ladet 20 stk Norma også, og problemet dukket ikke opp der. Hadde det vært noe feil, ville jeg nok merket det på Norma hylsene også - vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Prøv å skru hele seater dien 3/4 turn opp. Høres ut som at det er en seater die med innebygd krymp kombinert med ujevn hylselengde. Du må selvfølgelig justere COL med toppskruen(på dien) på nytt.

Opplevde det samme engang med et rcbs 3006 diesett og hylser som var litt lange. Hylsehalsen krølla seg!

 

edit: skrivefeil.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt samme kjedelige opplevelse. Da var det Høggern sin medisin (beskrevet over) som gjaldt. Det var RCBS diesett. Jeg tror til og med det sto noe om dette i bruksanvisningen (om krymp) som jeg ikke hadde tatt meg tiden til å lese...

 

Men da jeg skulle lade for 9,3x62 og skulle bruke noen Mega 285 grains, fikk jeg bruk for beskrivelsene i bruksanvisningen av hvordan jeg kunne krympe. Denne kula har krymperille i dette kaliberet. Jeg trengte jo strengt tatt ikke gjøre det, men det er nå gøy å prøve ny kunnskap .. :)

 

Jeg tipper Høggern har løsningen ;)

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...