Jump to content

Hvilken montasje Sako 85


blaztik

Recommended Posts

  • 6 months later...

Har ein 72 zeizz på Sako 75'en min.34 mm optilocken blei for lav for dette sikte.Løysninga for meg vart å montere to weawer baser å 34 mm Recknagel montasje.Måtte strekkja halsen godt for å sjå i siktet,men var heldig med at eg fekk tak i ein original stokk på finn med hevbart kinnstykke.Men det er vel originalt på Sako 85?

Link to comment
Share on other sites

IOR leverer Picatinny baser som passer i sako sporet. De bankes lett fast med ei klubbe og festes med en sett -skrue i hver base.

Da kan en bruke alt av picatinny ringer. Jeg har slike baser. Og med 56linse bruker jeg lave ringer. Da er det plass til butler creek og ett mirage band mellom kikkert og løp.

 

Har sett disse IOR basene hos produsentens hjemmeside og på midway.

Grei løsning. Men basene har ikke tilt/moa.

Link to comment
Share on other sites

Har ein 72 zeizz på Sako 75'en min.34 mm optilocken blei for lav for dette sikte.Løysninga for meg vart å montere to weawer baser å 34 mm Recknagel montasje.Måtte strekkja halsen godt for å sjå i siktet,men var heldig med at eg fekk tak i ein original stokk på finn med hevbart kinnstykke.Men det er vel originalt på Sako 85?

 

Hvor stor avstand blir det mellom løp og sikte ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...