Jump to content

Hornady Z(Zombie)-MAX


tveraa

Recommended Posts

Noen som vet om Hornady z-max(har de et annet navn?) kuler finnes i løs vekt og hvordan de oppfører seg i viltet?

Virker kun som noe de selger ferdig ladd?

 

Ikke stort å få ut av det som står på hjemmesiden til Hornady :shock:

 

Zombie Max™ - Just in case!

Be PREPARED – supply yourself for the Zombie Apocalypse with Zombie Max™ ammunition from Hornady®! Loaded with PROVEN Z-Max™ bullets... yes PROVEN Z-Max™ bullets (have you seen a Zombie?). Make sure your "bug out bag" is ready with nothing but the best!

 

WARNING: THIS IS LIVE AMMUNITION. THIS IS NOT A TOY.

Disclaimer: Hornady® Zombie Max™ ammunition is NOT a toy (IT IS LIVE AMMUNITION), but is intended only to be used on…ZOMBIES, also known as the living dead, undead, etc. No human being, plant, animal, vegetable or mineral should ever be shot with Hornady® Zombie Max™ ammunition. Again, we repeat, Hornady® Zombie Max™ ammunition is for use on ZOMBIES ONLY, and that's not a nickname, phrase or cute way of referring to anybody, place or thing. When we say Zombies, we mean…ZOMBIES!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg skal forklare litt...

 

Denne ammoen kan godt beskrives som en "Jippo". Grunnen til at zombier er det hoteste av det heite i USA om dagen, er den enorme populariteten til tv-serien The Walking Dead.

Ammoen er en så kalt "plinker-ammo". Ikke missforstå, det er derved ikke en billig skit ammo, tvert imot. Litt vanskelig å forstå for oss normenn som enten skal ha jaktammo eller konkurranseammo. Amerikanere derimot kan skyte en hel masse uten å ha en spesielt god grunn :D

Den er altså ikke beregnet som en jaktammo, med mindre det er jakt på vannmeloner det gjelder.

 

.308 Zombie ammoen er f.eks Hornady's vanlige 168 grain A-Max med en syregrønn plasttupp i en kul pakke.

.223 ammoen kan kanskje brukes til rett sort jakt, da det er mye mulig at det er ei V-max kule som sitter i Zombie ammoen.

9mm Zombie er en Critical Defense kule i ei messing hylse, igjen med syregrønn tupp.

Osv, osv....

 

Hyllene her hjemme blir neppe fylt opp med Zombie ammo (Hvis ikke tv-serien tar av her også :wink: ) siden vi allerede kan kjøpe mye av den samme ammoen i vanlige pakker.

Link to comment
Share on other sites

The walking dead er en fantastisk bra serie da, venter på å se episode 3 sesong 2 på nedlastning ATM, og da jeg leste om zombie-max ble jeg kjemepskuffet da jeg ikke fant en eneste norsk butikk som fører de.. :trist: Tror nesten jeg må høre med en butikk om de kan bestille inn noen :P

 

Edit: nå som serien vises på TVNorge her hjemme også er det bare å krysse fingrene og håpe at noen serieinteresserte skal ta den inn :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...