Jump to content

Din våpenbu bilder.


TRX 850

Recommended Posts

I tilegg til våpen interessen, er jeg glad i verktøy og maskiner , er jo mange på kammeret som holder på med prosjekter selv og lager mye rart og komplisert ,

 

Synes det er artig å se hvor folk lager greiene sine . Jeg har sett mange lage mye fint med begrenset utstyr så legger lista lavt, håper noen av proffene legger ut også , så vi amatører kan få litt inspirasjon og noe å sikkle på.

 

Her er rommene mine. Dette er i kjelleren . Skulle jo ha rydda men......

drfubc.jpg

Bilde mot maskinene , Deckel fres og Colchester dreibenk . dere ser jeg trenger en skikkelig bormaskin :wink:

dwfmgm.jpg

Arbeids borda , her har det gått med noen timer med fil og dremel , sammen med min faste hjelper som stolen tilhører (Eitri)

ih6x6c.jpg

Lade hjørnet!

aui90o.jpg

Gikk tom for plass så blåsing og kutting foregår ute i garagen.

345h1f7.jpg

Grov kjøkkenet i garagen til sveis lakk og støping .

258t000.jpg

TIG og MIG og ovn til duracoat , Noen som trenger stor MIG så bytter jeg den gjerne i mindre , proff apparat i topp stand.

Link to comment
Share on other sites

Det må man si var brukbar bu det TRX 850! Ser ut som at dere trives der, måtte dere fortsette å trylle frem kule prosjekter å dele med oss i fremtiden!

 

"Bua" mi er grei, har bare et bilde av dreiebenken:

normal_full.jpg

Men kan nevne at bua i sin helhet er eiet av sjefen, og at jeg i tillegg til dreiebenk har en kurrant fres og en brukbar boremaskin samt mig, tig og div sager, sakser og knekker til min disposisjon stort sett til alle døgnets tider..

 

Drømmen er å bygge opp by hjemme på gården, men det ser ut til å drøye noe med akkurat det.. Får se om man prikker inn tall i kuletrilleriet på Hamar i kveld ;)

Link to comment
Share on other sites

Se det , er kjekt med saker på jobben , slipper man å unskylde penge og kvadrat bruk for fruen .

Skulle hatt gård ja.....

 

Ja vi koser oss i kjelleren , helt til fruen kommer og maser om leggetider og om hjelperen har fått smake på brygg :wink:

 

Den Hamar greia må du nok utsette en helg , har en avtale med de syv i kveld :lol:

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Både dreiebenk og fres er fra regionen der de oppfant kruttet, Annyang og Longchang eller no i den duren, men helt greit til mitt bruk.. Vet ikke om de hadde dugd på et produksjonsverksted, men på et reparasjonsverksted av den typen jeg jobber på er de fullt brukbare.

 

Dreiebenken har for langt spindelrør til å kunne enkelt støtte opp emner som er lange, men litt for korte f.x. ved gjenging av pipe mot kasse - men har egen benk på lur som er mere egnet, bare jeg får ferdig en plass å ha den.

Link to comment
Share on other sites

savner bilder til inspirasjon jeg. Kom igjen folkens, legg ut bilder :)

 

jeg og fruen flytter inn i vårt nykjøpte hus nå i begynnelsen av nov og det er allerede to rom i kjelleren som er satt av til verksted og børse rom. Det blir slik at man må gå igjennom verksted for å komme inn til børse/lade bua og hvert rom er på 8-10kvm, så gode tips til plass utnyttelse tas imot med takk :D Blir en benk til bøsse prosjekter og vedlikehold og en benk til lading, er det noe mer jeg bør bygge isamme slengen?

 

 

 

Verdt å nevne at det var faktisk fruen sin ide at jeg skulle lage meg ladebu i kjelleren, siden hun hadde bestilt ladesett og dier til meg som bursdagsgave :D

Link to comment
Share on other sites

savner bilder til inspirasjon jeg. Kom igjen folkens, legg ut bilder :)

 

jeg og fruen flytter inn i vårt nykjøpte hus nå i begynnelsen av nov og det er allerede to rom i kjelleren som er satt av til verksted og børse rom. Det blir slik at man må gå igjennom verksted for å komme inn til børse/lade bua og hvert rom er på 8-10kvm, så gode tips til plass utnyttelse tas imot med takk :D Blir en benk til bøsse prosjekter og vedlikehold og en benk til lading, er det noe mer jeg bør bygge isamme slengen?

 

 

 

Verdt å nevne at det var faktisk fruen sin ide at jeg skulle lage meg ladebu i kjelleren, siden hun hadde bestilt ladesett og dier til meg som bursdagsgave :D

 

20 kvadrat for deg selv? Da håper jeg hun mangler andre gode egenskaper, ellers så har du mer flaks enn en Lotto-spiller fra Værdar'n

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har ikke vunnet i lotto jeg Bly , har samlet utstyr over lengre tid og gjort gode kjøp , har hatt 4 dreibenker som jeg har solgt etter en stund og litt puss, med fortjeneste, så den jeg har nå er "gratis" på en måte . Som et eksempel.

Første pri er plass og litt penger , så vente på det gode tilbudet. :P

 

Sikkert mange med flottere utstyr og plass her inne , men de er kjipe med bilder.

Og vet om fler med mer begrenset plass og utstyr som lager mye flottere ting en meg også :oops:

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Her kunne jeg kommet til å skrive noe ekstremt upassende....

Fullstendig OT, men jeg prøvde meg på garasje. Fikk beskjed av kommunen om at det kunne jeg ikke gjøre siden det ble til vesentlig ulempe for naboen. Nå har en entreprenør kjøpt eplehagen som er utskilt fra nabotomta, og han får uten videre love til å bygge en like høy garasje 2 meter fra husveggen til nærmeste nabo... Må bare anta at sjefssaksbehandlere her i kommunen mottar penger eller p..k eller begge deler. Virker som entreprenører får lov til alt, men vi som bare bor her blir overkjørt gang på gang.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har lignende saker her i komunen også.

Men du må jo få de på befaring , så ser det vel hvilket kjempe argument de selv har servert deg.

Fylkesmann er vel neste instans?

Alle gutter skulle fått byggetilatelse for garage i komfirmasjonsgave av komunen :lol:

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...