Jump to content

avlivning av fellefangst?


bob lee swagger

Recommended Posts

  • 2 months later...

Hei, eg er i ferd med å gjera veidemann av meg, og låner denne tråden for eit par spørsmål om våpen og fangst.

 

Forskrifta seier at det KAN, ikkje at det MÅ brukast .22 lr rifle/revolvar/pistol til avlivinga. Forskrifta legg vekt på tryggleiken, og på at dyra ikkje må "utsettes for unødig lidelse." Ammunisjon for vanleg jakt på gaupe og jerv skal ha 980 joule. Ei salongrifle har maks energi på omlag 250 joule. Ein salongpistol berre helvta av det igjen.

 

Eg såg ein jaktreportasje kor to mann såg til fella si. Den eine åpna fella på gløtt medan den andre skaut gaupa med ei rifle i .223 Rem. Dei ynskte altså åpenbart ikkje å bruka salongvåpen, sjølv om det er tillate.

 

Eg spør alle gode Kammer-ater:

 

:?: Er ikkje ein .22 lr-pistol i minste laget for gaupe og jerv? Lov, men ikkje lurt? Eller er det jaktetisk greitt å bruka fleire skot på å avliva dyret?

 

:?: Er ein revolvar i .38 special eit godt eigna våpen?

 

:?: For å få 980 joule i einhandsvapen, må ein opp i .357 magnum. Blir dette for ekstremt for eit fangstvåpen?

Link to comment
Share on other sites

Hei, eg er i ferd med å gjera veidemann av meg, og låner denne tråden for eit par spørsmål om våpen og fangst.

 

Forskrifta seier at det KAN, ikkje at det MÅ brukast .22 lr rifle/revolvar/pistol til avlivinga. Forskrifta legg vekt på tryggleiken, og på at dyra ikkje må "utsettes for unødig lidelse." Ammunisjon for vanleg jakt på gaupe og jerv skal ha 980 joule. Ei salongrifle har maks energi på omlag 250 joule. Ein salongpistol berre helvta av det igjen. Kan jeg få påpeke at en 250kg okse går rett ned i smellen av ei retta kule fra min Beretta 71 (spespistol i 22lr), det samme gjør katter, kaniner, og annet som naboene får det for seg må avlives. Samt at slaktemasker for sau og storfe benytter samme patron.

 

Eg såg ein jaktreportasje kor to mann såg til fella si. Den eine åpna fella på gløtt medan den andre skaut gaupa med ei rifle i .223 Rem. Dei ynskte altså åpenbart ikkje å bruka salongvåpen, sjølv om det er tillate. Kansje de ikke har salongrifle? Tenkt på det? :wink: Dessuten er det endel som lader 223r med varmintkuler som normalt ikke går gjennom dyret (sikker bakgrunn er ikke alltid så enkelt å få til, da er slikt en fordel) samt at man har mulighet til å bedrive jakt på dyr som rev og gaupe utenom selve fangst situasjonen (til og fra). Den muligheten har man som kjent ikke med salonggevær.

 

Eg spør alle gode Kammer-ater:

 

:?: Er ikkje ein .22 lr-pistol i minste laget for gaupe og jerv? Lov, men ikkje lurt? Eller er det jaktetisk greitt å bruka fleire skot på å avliva dyret?

Nei, da dette handler om plassering av skudd i mer eller mindre fiksert dyr (ikke jakt).

:?: Er ein revolvar i .38 special eit godt eigna våpen?

Gjør nytten men så er spørsmålet sikker bakgrunn, skinnets kvalitet i tilfelle gjennomskyting etc.

:?: For å få 980 joule i einhandsvapen, må ein opp i .357 magnum. Blir dette for ekstremt for eit fangstvåpen?

Smak i gjen på ordet fangst, hva er forskjellen på fangst og jakt?

Link to comment
Share on other sites

2 Eldre karer skulle på 70 tallet slakte en sau. De brukte mauser 7,92 med helmantel han som holdt sauen sto skrevs over ryggen på sauen vendt forover. Skytter sto foran og satte kula i panna på sauen rikosjetten gikk fra bakken og knuste kneet til han som holdt,både han og sauen stupte.Hadde klart seg med 22 her også.

Link to comment
Share on other sites

Takk til Vingemutteren for utfyllande og gode svar. Eg var visst grunnlaust redd for å bruka for svake skot til avliving. Eg har definitivt undervurdert kor farleg ei velretta salongkule kan vera: Legga daud ein okse med salongpistol! Wow! :overrasket:

 

Og Vingemutteren: Ikkje alt er like sjølvsagt for ein nybegynnar som for ein som alltid har drive med veiding: Eg tok jaktprøven for eit par år sidan, og då vart det understreka at fangst var jamnstilt med jakt. Ulikskapen er at ved fangst skjer avlivinga på kloss hald om ikkje fella alt har gjort jobben. Kor lite som eigentleg skal til for å kverka pelsvilt vart det ikkje fortalt noko om på kurset.

 

Og takk til Waldez for åtvaringa mot "overkill" av fanga dyr. Historia er vel eigentleg mest eit døme på manglande fokus på tryggleik hos gamlekara, meir enn at det er feil å bruka "overkill"-kaliber. Man tager, som kjent, hvad man haver. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg få påpeke at en 250kg okse går rett ned i smellen av ei retta kule fra min Beretta 71 (spespistol i 22lr), det samme gjør katter, kaniner, og annet som naboene får det for seg må avlives. Samt at slaktemasker for sau og storfe benytter samme patron.

 

Enda ein gong, takk for godt svar sist, Vingemutteren.

Bare eit par ting til:

 

:?: Bruker du .22 lr jaktammo til avliving, slike mantla holspisskuler? Eller bruker du blykuler?

 

:?: Toler ein Beretta 71 den ekstra mekaniske slitasjen som jaktammo i .22 lr gjer? (Har ein slik pistol sjølv, forstår du.)

 

:?: Er CCI Standard høveleg til alt fellefanga vilt, eller er det noko vilt du ikkje ville brukt slik ammo på?

Link to comment
Share on other sites

kal 22 blanks brukers til slaktepistoler. Dette er drivpatroner uten kule. Finnes i flere styrker. Drivpatronene skal drive fram en Kal 45 bolt som de fleste slaktepistoler er i dag.

22 LR er en utmerket avlivings patron. Har jobbet med nødslakting av bu-fe. Og patronen duger til alt, med unntak av gamle kyr eller griser, som har hard beinmasse i skallen. Til gamle kyr er feks CCI stinger bra medisin. Men til eldre griser går jeg opp ett par hakk i kaliber, eller bruker bolt pistol.

Har ikke hatt nevnte pistol, men ser ingen grunn til at du ikke skal kunne bruke den kraftigste ammoen i din beretta.

Jeg brukte ofte CCI stinger eller lignende på 22 pistoler når metall grisen skulle felles på 100m.

 

Vær ellers oppmerksom på at 22 LR er den MEST rikosjett villige patronen jeg har brukt. Sørg for å ha noe som fanger opp kula, for den rusler greit igjennom en mink.

Og tren på å treffe helt nøyaktig på ca 30cm hold, det er ikke helt planke kjøring å treffe rett på det holdet.

Med avliving av mink vil du oppdage at minken har en trygghets sone som dekker ett hvist område. Er du på maximal hold kan det godt hende du slipper å bli stink bombet av minken. Presser du den med å feks skal legge demperen veldig nært hodet blir den lettere stresset.

Ergo er det fint med levende feller som er ganske lang. Selv lagde tre feller med vippe plank er ofte mørke og vanskeligere å treffe rett. Men har fella litt lengde vil du som oftest få lite stresset mink.

Kjøpe.. netting burene er enklere å avlive igjennom, men legg gjerne noe over fella, så det blir skjømt og litt tryggere for minken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...