Jump to content

Filt eller kork. Hvor får man kjøpt det?


Oddgeir

Recommended Posts

Og du er helt sikker på at det er dette du vil ha - over waden? Har aldri sett noen ladetabell som angir filt eller kork over waden. Under hagla derimot . nedi waden... Over haglene brukes eventuelt normalt et Overshot Card. En pappbrikke som fås i ulike tykkelser, men som generelt er ganske tynn - mye tynnere enn filt og kork. OS kan kjøpes over nett, eller som OIH skriver; kan stanses ut av f.eks. en melkekartong.

 

http://www.precisionreloading har ymse av både overshot cards og filt og fiber og kork ... det samme har http://www.ballisticproducts.

 

Midway har også litt, men de kjøper av Ballistic Products, så det er bare ekstra ledd.

(Har forresten bestilt en pakke med 0.028'' overshot cards fra MidwayNo for fjorten dager siden, og det er enda ikke noe på vei... Irriterer meg grønn hver gang at jeg hiver penger etter MidwayNo, likevel hender det at det glipper innimellom...)

S

Link to comment
Share on other sites

Overshotcard kan det godt hende at det heter.

Har hørt at filt eller kork kan man legge til uten at det er behov for å endre ladningen.

Og ser ikke for meg at det er gunstig å legge det nederst i waden, da den er overfylt som det er.

Trenger noen millimeter ekstra med fyll for å få krympet hylsa perfekt. Nå blir det for mye rom og krympen går nedover i hylsa og det blir et lite hull midt i.

Link to comment
Share on other sites

Tror heller det er bdre og legge filt/kork i bunnen av waden, da får de høyere søyle og bedre krymp

 

Jepp, støttes. I noen publikasjoner jeg har, står også at man kan legge til "fillers" uten at det går på akkord med trykket. (Rimer ikke helt når de samme sier at man ikke må bufre ladninger som ikke er bufret i ladetabellen, men men).

 

Hvis forladningen er overfylt som den er, og vi snakker harde hagl, da er ikke ladedataene noe tess. Er det bløte hagl, spiller det vel ingen rolle.

Tips; prøv en tynn pappskive oppå, hvis wadkolonnen ikke er altfor kort, så kan dette funke fint. Prøv deg frem - klipp til av en melkekartong. Hvis dette funker, ja da er det bare å kjøpe.

 

Kal 20 filt og pappskiver passer perfekt nede i kal 12 forladning.

 

S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...