Jump to content

sjekke oppbevaring av våpen i bil


Bård 308

Recommended Posts

The big boss i grunneierlaget her vil ha en del kontroller under jakta i år, noe som er helt greit for min del. Det som det var snakk om var at han ville sjekke jaktkort og hvordan jegerne oppbevarte våpenet i bilen, Reagerte litt på den siste. Tviler sterkt på at han har lov til å se inni bilene til folk for å se etter dette. Det er vel bare politi som kan sjekke ?

Link to comment
Share on other sites

Det er nå slik med disse grunneierene at de ikke trenger å forholde seg til jus slik foreks politiet må. Grunneieren selger jakt, og så setter de opp betingelsene for at du skal få jakte. En grunneier jeg jakter hos forlanger at bilen skal parkeres på gårdsplassen hans når vi er på jakt på hans eiendom. Uansett. Det kan være litt tungvint noen ganger, men betingelser og pris ellers er bra, slik at vi gjør bare som han sier. Hvis han forlangte å få kikke i bagasjerommet mitt om jeg fraktet børsa forskriftsmessig, tror jeg ikke jeg hadde giddet å argumentere mot dette. Men hvis ha forlangte at jeg måtte jakte i smoking, så måtte jeg antagelig se meg om etter andre jaktmarker...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke skjønne annet enn at hvis dette er "regler" som har dukket opp etter kjøp av jaktkort så er grunneier på meget tynn is. Så vidt jeg kan skjønne så skal slike sær-krav være kjent når kontrakt inngås/jaktkort kjøpes.

 

Problemet er selvfølgelig at dersom en nekter så kan det fort bli tuklete å få jakt neste år igjen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...