Jump to content

Hvor får man kjøpt en CZ 453?


Sør-jeger

Recommended Posts

Jeg så en 453 i hos søta bror før jul,men tror ikke det var en varmint.

Men la meg heller stille deg et s.mål? Hvorfor en 453 Varmint når man har 455 Varmint til samme pris? Er det justering av avtrekket du er ute etter? Hvis så,så er avtrekket på 455 å justerbart. Å kjøper du et tuning-kit til $20 så har du et suprime avtrekk. Mener du får timney avtrekk til 455 nå..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor 453; fordi den har to skjefte skruer i låskassen, slik som 452 American.. får følese av at det er en reel rifle. Dvs et helt frittliggende løp. 452 har en løpsskrue.

 

Og 452/453 fordi den er lagd på den gamle måten. 455 er nok en grei rifle, men den ble laget for å være enklere/billigere å lage. Det blir som Sako, enklere å enklere å produsere for hver "oppgradering".

 

Fikk negativt svar ifra Jaktdepotet..synd

Link to comment
Share on other sites

452 finnes også med to skruer i låsekassa (og ingen i løpet), dette finner en på American modellene, og på Varmint i 17hmr (som bruker American låsekassa).

 

Personlig liker jeg Varmint stokken best (jeg er ingen liten kar), men foretrekker låsekasseskruer fremfor løpsskruer (så jeg kjøpte en i 17hmr i tillegg til min 452 American i 22lr :wink: ).

 

Men jeg ønsket meg dengang en 453 varmint, og jeg mener du har alle de riktige grunnene til å lete etter en slik.

 

Søk hos søta bror (husk at det koster ca 600kr ekstra for eksportløyve hos søta bor), der har de solgt mange av denne modellen (kansje en ide å sjekke hos danskene også?).

Link to comment
Share on other sites

455 har to skjefteskruer i låskassa den og.

Hadde 452 varmint før, og kan ikke merke noen forskljell overhode!! -utenom mulighet for løpsbytte på 455. avtrekervekta er også justerbar på 455.

hvis du vil ha varmint så ville jeg anbefale deg å prøve den først, jeg synes pistolgrepet på den var alt for rett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...