Jump to content

Kjøpt Brno 308


Niclas

Recommended Posts

Heisan

 

Var og kjøpte meg en Brno 308 ca 1976 mod i går :D

Lurer på litt:hva heter denne modellen?er det noen måte og tyde det ut av nr?har sett på mye bilder på nettet og det er mange som ligner men synes ikke jeg kan stole på det hvis jeg skal bestille deler.

Står ikke noe på våpenkort.

Er det noen pluss og minus med denne riflen?

Har tenkt og pimpe den litt,ny stokk,kapping og lydemper plus div tar gjerne i mot råd og tips om hvor,hva og åssen. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal vedde jaktsesongen min på at det er en 601 du ha fått kloa i. Jeg har en sånn jeg og. Traktorbørse uten like. Ekstra kult hvis du har den med oppfellbart jaktdiopter på låskassen. Ikke at jeg noengang har brukt det..... men kult er det. Hvis jeg skal si noe negativt så må det være at matingen ikke er supersmooth. Men det kan være mi børse som er litt seig.

 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Enig med Plukkfisk her. Legger du ut bilder av den får du sikrere svar. Hvis det er en ZKK-601 så står typebetegnelsen på toppen av fremre låskassebro, vanligvis under en kikkertmontasje. Hvor gammel den er finner du lett ut av, alle Brno-våpen er stemplet med tosiffret produksjonsår på venstre side av kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte en mail ang. en kamerats brno til CZ. ga de serienr og fik etter en stund mail tilbake med når rifla var exportert til norge mm. her er mailen:

 

Dear Sir,

You would probably ZKK 601 rifle model, made in 1991, sold to Norway. On the other side you can find the model and year of production if you look at top of receiver and onto barrel, where is stamped Czech proof-house mark and last two digits of production year.

 

Best regards

 

RADOMIR J A R K O

CUSTOMER SERVICE DEPT.

 

ČESKÁ ZBROJOVKA A.S.

SVATOPLUKA ČECHA 1283

688 27 UHERSKÝ BROD, CZECH REPUBLIC

Tel. : +420 572 651 200

Mobile: +420 737 226 009

Fax: +420 572 633 811

Mail: JARKO@CZUB.CZ

WWW.CZUB.CZ

Link to comment
Share on other sites

Heisan

 

Var og kjøpte meg en Brno 308 ca 1976 mod i går :D

Lurer på litt:hva heter denne modellen?er det noen måte og tyde det ut av nr?har sett på mye bilder på nettet og det er mange som ligner men synes ikke jeg kan stole på det hvis jeg skal bestille deler.

Står ikke noe på våpenkort.

Er det noen pluss og minus med denne riflen?

Har tenkt og pimpe den litt,ny stokk,kapping og lydemper plus div tar gjerne i mot råd og tips om hvor,hva og åssen. :mrgreen:

 

 

Kjøpte ei slik ei selv jeg i fjor sommer, etter bedding skjøt den greie samlinger.

Noen som veit hvor man kan få tak i en stokk som passer?

Link to comment
Share on other sites

Takker for gode svar

 

Kommer fra banen nå,innenfor 10 cm på 100 m på de første skudda så er fornøyd med tanke på at det står på en rimlig *4 skikkert.

Kommer til og bli bra dette trur jeg :D

Tok av kikkerten og der står det zkk-601 1972 mod så da er det løst,er foresten oppflippbart baksikte på den også.

Link to comment
Share on other sites

Da har du skaffet deg en liten godbit :wink: .

Riflene med nedfellbart diopter er ikke så vanlige, så denne må du ta godt vare på.

 

Jeg hadde også en ZKK 601 i 308 Win en del år, og den var utrolig presis.

Mesteparten av det jeg putta i den gikk godt innafor snusboksen på 100 meter.

Med gode ladninger var tre skudd i ei klyse fra benk.

Skikkelig bruksbørse som ikke svikter!

Link to comment
Share on other sites

Kan stille meg bak alt som er skrevet så langt i denne tråden - har ei sånn stående i skapet sjøl, bedda og med ny montasje. Vil vel kanskje ikke kalle den ei snerten lita rifle, men heller et solid bruksjern som skyter mer enn godt nok til all normal jakt. Ingen "wow-faktor" men bunnsolid. Skjøt min første elg, mitt andre rådyr og min første rev med denne.

 

Nå er den nedgradert til treningsbørse... Og det er faktisk montert en 4-12x42 S&B med elg-dot-retikkel på den :mrgreen:

 

Vurderer sterkt å hore opp den monumentalt med en electric blue tommehullsstokk. Eller knæsj rosa. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...