Jump to content

Skal søke på min(e) første pistol(er) -utfyllelse av skjema.


SuPer

Recommended Posts

Som overskriften sier driver jeg nå og skal søke på pistoler.

Har fått bekreftelse fra klubben. Eier forøvrig rifle og hagle fra før.

 

Finpistol blir antakelig en fint brukt Walther gsp.

 

Har og tenkt å kjøpe en eller annen tanfoglio i 9mm. Er dog ikke sikker på hvilken.

Til den skal jeg og ha flere kalibersett. 10mm og muligens .22 og .45.

 

-Vil dette regnes som ett våpen da, som med en systemrifle?

 

Og trenger jeg å skrive opp nøyaktig modell på våpnet eller holder det å skrive "pistol 9mm"

-Må jeg føre opp hvert enkelt kalibersett utenom på eget skjema eller kan jeg notere det under "andre opplysninger"?

Link to comment
Share on other sites

Litt avhengig av lokal praksis dette her. Jeg måtte i tillegg fylle ut et eget ark fra forvalterdama om program, aktivitet, våpenskapnr med FG nr, osv. Som nevnt i utallige tråder tidligere. Spør våpenkontoret søknaden skal behandles hos om hva, evt om, det er noe de skal ha i tillegg til søknaden utover bekreftelse på medlemskap og aktivitet. Det er ofte mer som må fylles ut for at ting skal gå i orden.

Link to comment
Share on other sites

jeg søkte på mine to første håndvåpen for ca en mnd siden ( to revolvere). hadde fått lapp fra klubben om at jeg hadde vært medlem siden en gitt dato og på hvilken nivå jeg var med (var vel tre fire alternativer og jeg var da krysset som rekreasjon skytter mener jeg). jeg fylte ut søknad på samme måte som når jeg søker jaktvåpen og krysset på konkuranse/trening uten å spesifisere noe mer. i komentarfeltet skreiv jeg at våpenet jeg gikk med planer om å kjøpte hadde ekstra tønne (22lr med ekstra tønne i 22wmr, og 357 med ekstra tønne i 9mm). og den gikk i gjenom uten spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Trenger bare skrive 9mm. Resten fyller selger ut :)

Dette gjelder kun ved kjøp i butikk, ved privatkjøp må type, kaliber og serienr stå i søknaden, det måtte jeg ha i min søknad som gikk igjennom for et par uker siden

Det er i så fall når du vet på søknadstidspunktet at du kommer til å handle privat. Man kan jo like gjerne søke om en 9mm for å ha tillatelsen i hende til et godt tilbud dukker opp - det være seg hos forhandler eller privat.

 

Jeg søkte forresten for noen uker siden på en .32 topp som jeg da visste skulle kjøpes privat da jeg allerede hadde kjøpt samme våpen som .22lr. Likevel var det tilstrekkelig å skrive "løpssett .32 s&w long" på søknaden. Resten må jo selger fylle ut uansett nederst på blanketten når salget gjennomføres.

Link to comment
Share on other sites

Trenger bare skrive 9mm. Resten fyller selger ut :)

Dette gjelder kun ved kjøp i butikk, ved privatkjøp må type, kaliber og serienr stå i søknaden, det måtte jeg ha i min søknad som gikk igjennom for et par uker siden

 

Jeg kjøpte privat. Det er fortsatt selger som fyller ut nødvendig info om våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Trenger bare skrive 9mm. Resten fyller selger ut :)

Dette gjelder kun ved kjøp i butikk, ved privatkjøp må type, kaliber og serienr stå i søknaden, det måtte jeg ha i min søknad som gikk igjennom for et par uker siden

 

Jeg kjøpte privat. Det er fortsatt selger som fyller ut nødvendig info om våpenet.

 

 

Min søknad ble ihvertfall ikke godkjent før alle data på våpenet var fylt ut, men nå søkte jeg på et spesifikt våpen da

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt både våpen og våpendeler både ny og brukt. I mine søknader skrev jeg kun pistol .22, og våpendel .32 long, disse kjøpte jeg i butikk. I neste søknad ett år etter, når jeg solgte den forrige pistolen min, skrev jeg pistol 9mm og våpendel .22. Disse ble kjøpt privat. Når jeg leverte søknaden på begge disse visste jeg ikke hvilke våpen jeg skulle kjøpe, så derfor ble det ikke skrevet noe mere enn det. Om du vet akkurat hva du skal kjøpe blir det vel en litt annen sak.

 

Våpenkontoret burde jo vite behandlingstiden sin, så da burde de kunne godkjenne en "generell" søknad uansett om det kjøpes privat eller via forhandler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...