Jump to content

Hva slags rifle på Mythbusters?


OIH

Recommended Posts

A&J testet om det var mulig å dukke for en kule hvis man så munningsflammen. De hadde med en militær skarpskytter med en "Bullpup" type boltrifle. Noen ide hva slags rifle dette er?:

Mythbusters2.jpg

 

Rask repetering utgår, men det ser jo ut som en grei måte å få bedre balanse i ei rifle med lyddemper uten å måtte kappe løpet maksimalt?

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke sånn at de ville forby Rifler med militært utseende her til lands??

Det er et forslag som inngår i en høringsrunde fra Direktoratet for Naturforvaltning. Det betyr IKKE at slike rifler er forbudt, bare at direktoratet har bedt om innspill rundt et mulig fremtidig forbud mot at de brukes til jakt. Tviler sterkt på at de har mottatt støtteerklæringer...

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke sånn at de ville forby Rifler med militært utseende her til lands??

Det er et forslag som inngår i en høringsrunde fra Direktoratet for Naturforvaltning. Det betyr IKKE at slike rifler er forbudt, bare at direktoratet har bedt om innspill rundt et mulig fremtidig forbud mot at de brukes til jakt. Tviler sterkt på at de har mottatt støtteerklæringer...

 

sa aldri at de var forbudt!

men som du sa at det var et forslag, altså de vil forby det!

Link to comment
Share on other sites

Eg har litt lyst til å Hello Kitty-lakkera M24-kloninga mi (vel, i alle fall HS Precision-stokk og tjukt løp, om ikkje det andre er på plass heilt). Berre for å pissa litt i tekoppen til DN.

 

Om eg får stor nok respons, gjer eg det. Heilt seriøst. Banna bein. Type at eg startar ein tråd og ber om hundre positive svar før eg gjer det. Nokon som veit om det er rosa DuraCoat å få? :mrgreen:

 

PS. Hello Kitty er kanskje litt oppbrukt. Regnbogelakkering med My Little Pony-motiv i staden hadde vore mykje meir innovativt. Vad tycks? DS.

Link to comment
Share on other sites

riflen på mytebuster-posteren er nok denne, helt riktig fra DTA:

http://www.deserttacticalarms.com/guns/ ... assis.html" target="_blank

Riflen på youtube-videoen linket til i en tidliger post er imidlertid storebror, i kalibre fra .375 Cheytah til .50 BMG.

Mulig at praktisk-skyttere med god argumentasjonsevne kan få hit til lands mytebuster-versjonen, men neppe den sistnevnte.

Link to comment
Share on other sites

Den rifla har sine kvaliteter, men ikke som praktisk rifle.

Uansett, jeg synes en mauser m-98 er mye mere militær, den har deltatt i mange konflikter og kriger, noe desert tactical ikke har gjort. Forsjellen er materialer og ergometri. Så det blir kun på hva noen måtte mene om estetikk og føleri.

 

STIG:)

Link to comment
Share on other sites

...Regnbogelakkering med My Little Pony-motiv i staden hadde vore mykje meir innovativt. Vad tycks? DS.

 

Donerer gjerne penger til slik en god sak!

 

Nei nei, eg skal ikkje gå fantegang på Internet-fora for å bera ved til eige ego :mrgreen:

 

Skal teikne og tenkje litt...

 

rosa Duracoat - check. Kva med andre pastellfargar, og gull og glitter? :mrgreen:

 

Tankeskisse:

 

qnEiY.jpg

 

VRlZh.gif

 

Eh? Eh? :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Åhhå, kjenner det er noe dyptliggende galt i dette...

 

Neida, neida. Hugs, me vil ha eit enno meir tolerant og ope samfunn, ellers har terroristen vunne :mrgreen:

 

Maling med glitter hadde dog virkelig gjort seg. I ekte pimpstil kunne jo en hatt innslag av pels på våpenet.

 

*notere* Takk for innspel, pusen :winke1:

 

Må selvsagt ha futteral til rifla også. I sånn leopardskinn- imitasjon som rånere pleide å ha i baksetet på amazon'en sin :-)

 

Eller Louis Vuitton-mønster?

 

Noen er W-A-Y ahead allerede...

 

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater" target="_blank" target="_blank

 

Heter vel DN-kamo eller noe..

 

-H

 

Ha ha ha, han ser litt usikker ut, litt som ein reiknskapsførar som sjeldan er ute på byen og som brått blir omringa av ein gjeng med champagneskrullete dragqueens som skal ha han med ut på dansegolvet :mrgreen:

 

må nok kline til med noe rein bue greier lenger fremme på stokken også.

 

hva med og begynne bak og la det gå helt fremm til enden av skjefte?

 

toppet med en enhjørning som løre på reinbuen måtte jo dette blit topp!

 

God idé! :mrgreen: Arbeidsmusikk:

" target="_blank
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...