Jump to content

Forbanna på Beretta 391 Urika II


arvegutt

Recommended Posts

Jeg invisterte litt ekstra i å kjøpe meg ny hagle. Nå har jeg bare lyst til å selge hagla. Saken er den at jeg bruker ammo av typen Rottweil magnum 52 g. Det som skjer når jeg har skutt det første skuddet er at patron nr 2 ikke havner dit den skal. Den blir i stedet stående på tvert eller litt skeivt inne i kammeret med ladearma i bakre stilling. Dette gjør at jeg manuellt må hjelpe patrona på plass inn i løpet. Det er ikke meningen at jeg skal drive på sånn å jævles og jeg forventer mer av ei hagle til nesten 20 000. En våpensmed jeg snakket med antydet at patronene var for kraftige, at det var for mye "futt" i de. Hvorfor lager de sånn ammo da hvis den ikke passer til hagla? Er det noen som kan gi meg noen råd eller tips til ei annen halvauto jeg kan kjøpe som tar i mot og spytter ut både 24g og 52g ammo? Så lenge det er riktig kaliber på ammunisjonen, forventer jeg at hagla fungerer slik den skal.

Link to comment
Share on other sites

Det beste er å lese bruksanvisningen, der står det på en eller annen side, hvordan man justere gassreguleringsventilen. den er fabrikkjustert til å dekke de fleste ladninger, men de aller tyngste kan slå i stykker børsa, og da må man justere ned trykket litt. Men da er det ikke sikkert den veksler med lerdueskudd.

 

urika2-dt.jpg

 

Bildet til høyre, viser der man justerer, og det følger med verktøy ved nykjøp.

 

NB!!!! LES BRUKSANVISNINGEN, så slipper man å bli misfornøyd.

 

Hilsen en meget fornøyd Beretta Urika 391 eier, som har tilgode å ha funksjoneringsfeil... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg legger meg flat hvis det er slik at jeg finner ut av dette ved å lese bruksanvisningen. Har det noe med innstillingen av gass å gjøre så lurer jeg på om det da ved å justere den slik at den takler denne ammunisjonen, da igjen ikke vil lade skikkelig når jeg f.eks bruker svake ladninger som leirdue ammo?, jeg bare spør!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke prøve en annen type patroner.Har selv en Urika 390 som jeg aldri har hatt veksleproblemer med.Har heller ikke justert noe på gassregulatoren.Det finnes helt sikkert kraftige patroner som veksler ok.

Nyere typer haggelammo går over et stort område når det gjelder haglevekt og patron lengde.Allt fra 24 grams leirdue ammo til 58 grams magnum.

I min auto bruker jeg kun 70mm patroner(lader selv) til allt, fra rype til grågås.

Dette har med at det er lettest å skaffe 70mm tomhylser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...