Jump to content

Problem med magasin Remington 700


Robinson

Recommended Posts

Det har dukket opp en krise nå første jakthelga mi av hjortejakta. Magasinet i min Remington 700 vil ikke holde på patronene. Dette er en BDL der jeg stapper i gjennom låskassen. Jeg får 1 stk. patron på plass i magasinet,men når jeg prøver å få nr.2 nedi, popper den bare opp igjen. Dette dukket opp svært plutselig og problemet var der først i går. Jeg kan ikke se at noe som helst er galt der nede. Men det er bare tvert umulig å få magasinet til å holde på mer enn 1 patron. Hva i alle dager kan være galt? Jeg har ikke lyst å plukke rifla fra hverandre heller, for da bør jeg helst sjekke treffpunkt etterpå, og banen jeg bruker er nå stengt. Frustrert er utrykket som passer.

Kan være jeg må klare meg med en 2 skudds rifle resten av hjortejakta...

Link to comment
Share on other sites

Tingenes iboende faenskap...

 

Dette er en av grunnene til at jeg skyr rifler med blinmagasin som pesten! Kan du kjenne om noe er løst i magasinbrønnen? Kan fjæren være knekt eller platen på toppen av den ha kommet ut av stilling?

 

Jeg ville ha plukket den fra hverandre og testskutt etterpå hvis det lot seg gjøre. Uggen følelse å gå på jakt med en følelse av at noe ikke er helt riktig. Om du kan leve med den følelsen, så holder vel stort sett to skudd, men dog...

 

Håper det ordner seg og skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

På BDL-en så er det løs ramme rundt magasinet. Sjekk om ikke denne har kommet ut av stilling. Hvis den står skjevt mot den ene veien, så kan det godt være at du får først patronen ned, men siden det er kryssmating, så holder ikke den andre vangen på plass nr. to. Bør forøvrig ikke være noe som helst problem å ta rifla ut av stokken for å sjekke, hvis det medfører treffpunktendring så ville jeg ikke stolt på rifla i en jaktsituasjon heller, når den har vært ute i vær og vind noen dager. Men magasinboksen ser du greit bare ved å åpne magasinlokket under.

Link to comment
Share on other sites

Det er en løs boks der nede ja, og jeg må nok bare bite i det sure eple å plukke den fra hverandre. Det er ikke noe som er brukket, og fjæra er heil. Det er henglset magasinbunn så jeg kan lett se alle detaljene inn i dette magasinet. Men ikke noe som forklarer problemet. Jeg heller litt til Lars-o sin teori. Det er faktisk den eneste forklaringen som er mulig. Jeg skal ikke på hjortejakt nå før om 14 dager, og innen det må jeg se om jeg ikke kan finne meg en trygg plass til å skyte ett par skudd for å sjekke treffpunkt. Heldigvis har jeg både Vixen min , og drillingen til rådyrjakt neste helg.

Dette er ett godt argument for noe som jeg lenge har ment jeg trenger, ei reserverifle til storvilt jakta når ting virkelig går skeis....

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke på hjortejakt nå før om 14 dager, og innen det må jeg se om jeg ikke kan finne meg en trygg plass til å skyte ett par skudd for å sjekke treffpunkt.

 

Naboterrenget? :mrgreen:

 

Beklager -jeg misforstod og trodde at du hadde en børse med blindmagasin. Hvis du har hengslet underbeslag er det jo vesentlig lettere å inspisere.

 

Dette er ett godt argument for noe som jeg lenge har ment jeg trenger, ei reserverifle til storvilt jakta når ting virkelig går skeis....

 

I min verden finnes det ingen gode argumenter for å ikke kjøpe enda en rifle. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Problem solved. Jeg plukket den fra hverandre i går kveld, og tok ut den løse magasinbrønnen. Det viste seg at det var kommet ett lite hakk i ene hjørnet av magasinbrønnen som laget en liten ujevnhet som hindret den i å gå helt inn i sporet sitt. Skjønner ikke hvordan det har skjedd , men jeg hadde 5 minutter med ei lita fil og satte ting sammen igjen. Og magasinet fungerer helt pent nå. Nå skal jeg ta ett par telefoner til ett par bønder jeg kjenner i nærheten her og høre om jeg kan rive av ett par test skudd på ett av jordene deres denne uken. Kjenner dem så pass godt at jeg tror det går greit...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har et noe lignende "problem" med min 700 BDL, jeg har løst magasin. Magasinet holder for dårlig på patronene, første skudd løsner greit fra magasinet og blir kastet ut etter skudd, men når jeg skal kamre skudd nr to så kommer ofte enten nr to og tre opp ilag, eller så spretter nr to halveis ut og legger seg på tverra.

 

Samme skjer om jeg mater to skudd i magasinet.

 

Gjør jeg noe galt eller er det magasinet tror dere?

 

Børsa er .308 og magasinet er merket noe slikt som Short - non magnum. så det skulle jo være rett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...