Jump to content

Rust i løpet.


El cazador

Recommended Posts

Ja, jeg har ikke vært altfor nøye med pussing. Dette skyldes vel en 50/50 blanding av latskap og frykt for endret treffpunkt før jakta... :oops:

 

Rusten kan ses som små svarte prikker inni ca midt inne i løpet. Ser dem dersom jeg retter løpet mot en lysskilde. Det er vel en 5 - 10 prikker. Kan dette være farlig, og hva kan gjøres med det?

 

Kan det skytes vekk eller er det olje og bronsebørste som gjelder?

 

Rifla er en A-bolt i cal .308 :)

Link to comment
Share on other sites

Antagelig pga. at det ofte er treffpunktforandring med ett ny pusset løp?

Er det ofte treffpunktforandring med nypusset løp?

Er det noe du har hørt, lest eller erfart?

 

Jeg pusser feltbørsa mi etter hver skyting, eller drar i det minste noen oljete filler i gjennom. Altså er løpet dratt i gjennom med tørr fille rett før stevne og den pleier da være "rett på" fra første skudd.

Gidder ikke ødelegge gode løp med rust....

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for råd :)

 

Jeg vet ikke om første skudd etter puss sitter samme plass som de før puss, men turde ikke ta sjansen på det, skadeskyting er aldrig kjekt, og spesielt ikke for en nybegynner. Ikke kjekt med rust heller, men børser føler hvertfall ingen smerte.. :winke1:

 

 

Jeg får komme meg ut å skyte litt, så jeg finner ut hvordan "pusseskuddet" går.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur nokre rifler kan vera slik og andre annleis. Eg har ein billegkombi som blir fornærma uansett kva eg gjer. Så har eg ein gullgod Remington som treffer same staden uansett kva pipa eg har i han og kva eg har gjort med den og pipene. Her finst det ikkje anna råd enn å prøva. Legg eit godt lag med olje og sjå om du treffer. Amerikanarar fortel gjerne til alle som gidd å høyra på at dei skyt eit par pusseskot før dei prøver å treffa noko. Dei om det. Eg kan ikkje halda på slik under den heimlege hjortejakta, og det trur eg ikkje du kan heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...