Jump to content

Lureri / jakterreng


SlAAnsky

Recommended Posts

Jeg ønsker å høre fra Dere her på kammeret hvilke muligheter vi har til refusjon av penger , da det vi var forespeilet å skulle leie ikke er det vi har fått .

 

Her er saken !

 

Vi leide et jakterreng i Vrauliosen i Telemark

 

Det skulle være 5000 mål , og bra bestand med fugl og hare ifølge finn.no annonsen

 

Når vi kommer opp for å treffe henne , sier kjerringa at det er bare 4000 mål pga hennes far skulle jakte ryper på toppen av terrenget .

 

Etter en dag i terrenget så ser vi også at ca 1500 mål er totalt umulig å jakte i da det er stupbratt .

 

Det skulle også være bra med fugl og hare der .

 

Vi fant ingen av delene med hundene våre . ( Hundene fungerer så ikke kom med morsomheter ang. det . )

 

I tillegg stod det ikke noe i annonsen om at vi skulle betale strøm på hytta . Da vi satt ved bordet så kom det plutselig fra henne at vi måtte betale 1,45 kr pr KW/ t

 

Da vi i vår villeste fantasi ikke kunne tenke oss til at det var så mye terreng som ikke var jaktbart så signerte jaktleder kontrakten .

 

Vi ønsker å få full refusjon på pengene vi har betalt inn .

 

Tror Dere det kan la seg gjøre ?

 

Ønsker også tips i forhold til hvor jeg kan hendvende meg for å se hvilke rettigheter vi har .

 

På forhånd takk !

Link to comment
Share on other sites

Det er slett ikke uvanlig å ta betalt for strømforbruket ved hytteutleie, men dette skal selvfølgelig opplyses om før noe signeres. At utleier kommer med avvik på så mye som 1000 mål av 5000 som var annonsert er useriøst. Om dere fikk denne informasjonen før kontrakten ble signert, samtidig som dere eventuelt hadde fått tilgang på kart over jaktområdet, så tror jeg dere sliter med å få igjen noe. Ang pris, dere fikk vel en rabatt da de fjernet 1000 mål ??

Link to comment
Share on other sites

Sån ut ifra det du skriver tror jeg desverre dere ikke har så god en sak, vis jeg har forståt

det ret så blir derre fortalt om endringene før kontrakten er skrevet under på. Men vis det

er slik at endringene kom etter at kontrakten var underskrevet har dere derimot en god sak.

Men moralen blir vel at det lønner seg å skjekke lit før man leier et jakttereng, ellers kan man

enkelt bli lurt til å leie et urias område uten vilt.

Link to comment
Share on other sites

Det spørs om dere kommer noen vei med og klage... Men det finns dessverre ganske mange useriøse aktører som leier ut terreng. Bare dem har litt terreng skryter dem det opp i skyene, også viser det seg at det ikke stemmer. Det med strøm er vel normalt egentlig. Har vært bort i samme problemet i Sverige, med tilbyder som skrøyt skikkelig av terrenget, lett gått osv... Men ingenting stemte. Var bare myrvann og tætt skog som var umulig å jakte i. Da fikk vi refundert halve beløpet. Men er jo verd og klage. Jakta er tross alt årets høyde punkt, og det er nedtur å ikke få det man er blitt forespeilet... Håper det løser deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...