Jump to content

Skal jeg kappe pipa ytterligere?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Har et aldri så lite dilemma her:

Har en Howa 1500 i 6,5x55. Denne ble kjøpt brukt, og pipa er kappet på 50cm og gjenget for demper. Problemet er at gjengene ikke stemmer med den demperen jeg har fra før (a-tec maxim). Hadde jo vært gull å hatt en demper til begge riflene mine.

 

Så skal jeg kappe 2-3cm til, for å få gjenget opp til min demper, eller må jeg bare ta kostnaden og kjøpe en til demper?

 

Hvor mye vil 2-3cm ha å si egentlig? Og hvor mye koster denne jobben typisk hos en børsemaker?

Link to comment
Share on other sites

I helvette da! Hehe!

 

Nei da kjøper jeg såklart heller en demper til, da det koster omtrent det samme :P

 

Winge gjorde jo jobben gratis da jeg kjøpte a-tec demperen.

 

Mirac:

Du har 6,5x55 du og?

 

Problemet mitt er at jeg og bruker denne rifla på litt lengre hold, og da er jo enhver m/s veldig kjekk... :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Sonic 35 til 6,5'n min. Var og prøvde den i går, virka veldig bra. Best av alt den er veldig lett, jeg har en Tikka som ikke er kappet er ikke antydning på at børsa er fremtung. Skaut 4 skudd på kronestykket med rekrutt ammo. Oryxen gikk prikk likt.

Kjøp deg en Sonic 35 til 999,- på Jaktdepotet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Sonic 35 til 6,5'n min. Var og prøvde den i går, virka veldig bra. Best av alt den er veldig lett, jeg har en Tikka som ikke er kappet er ikke antydning på at børsa er fremtung. Skaut 4 skudd på kronestykket med rekrutt ammo. Oryxen gikk prikk likt.

Kjøp deg en Sonic 35 til 999,- på Jaktdepotet.

Beklager at dette blir litt O.T,men jeg har letet etter bilder og spesifikkasjoner på Sonic 35 lyddemper. Men jeg finner ingenting. Kan noen poste et eller flere bilder i denne tråd om hvordan denne ser ut? Å de fysiske mål på denne demperen? Er dette en teleskopdemeper? Hvis så,hvor tykk pipe kan man stikke i"ræva"på den? Hvilken gjenger leveres denne med?

Link to comment
Share on other sites

Og et lite oppfølingsspørsmål til det herr polar sier:

Noen som har bilde av 45, og det er vel teleskopdemper?

 

Ja, dette er en teleskopisk demper.

Du finner bilder av den i tråden "Brno Mod. 2 Makeover"

 

 

Beklager at dette blir litt O.T,men jeg har letet etter bilder og spesifikkasjoner på Sonic 35 lyddemper. Men jeg finner ingenting. Kan noen poste et eller flere bilder i denne tråd om hvordan denne ser ut? Å de fysiske mål på denne demperen? Er dette en teleskopdemeper? Hvis så,hvor tykk pipe kan man stikke i"ræva"på den? Hvilken gjenger leveres denne med?

 

Uten at jeg er sikker, mener jeg alla Sonicdemperene er like. Eneste som er forskjellen er volumet på demperen. 45 har 45 mm bredde totalt, mens 35 har 35 mm bredde totalt osv.

 

På 45'en er det i henhold til brosjyren oppgitt en maks pipetykkelse på 22,5 mm.

Link to comment
Share on other sites

Ja at sonic 45 klarer 22,5 mm vet jeg :)

Så da vil det si at en sonic 35 å er teleskopisk med muligheter til å bygge ut med flere moduler? Men hvor tykk pipe tar den imot i"ræva"da? Planen er å finne en optimal demper til min pipe som er 22 mm tykk. Å hvilke gjenger leveres den med?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...