Jump to content

Langhold for føste gang


Sporfinner

Recommended Posts

I dag tror jeg at det var den største og morsomste dagen som skytter noen sinne - jeg fikk endelig være med på langholdsskyting. Har en kompis med en flott langholdsrigg og dertil egnede blinker 600 meter lengre bort...

 

Våpenet var innskutt på 100 meter og tabellen sa 122,2 klikk opp :shock: gjorde som tabellen sa, rigget oss til, ladet opp, siktet, skøyt og GONG :mrgreen::mrgreen: En fantastisk lyd kom etter et sekund eller to..

Speiding mot målet før skyting

25062008159.jpg

 

25062008160.jpg

 

25062008161.jpg

Har hørt sterke rykter om at det var hardt og tungt å få de blinkene på plass :lol:

25062008162-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Velkommen inn i "klubben"... :wink:

Ja, nå er det bare å hive seg inn i treningen, så stiller du opp hos oss neste år på vårt 500 m stevne..... :mrgreen:

Vi garanterer masse morro, pluss anledning til å lære masse om langholdsskyting av mange trivelige garvede langholdsskyttere.

Link to comment
Share on other sites

Joda denne aktiviteten kan man lett bli hektet på.. og ja jeg ser at det lurer noen utgående tusenlapper i det fjerne :mrgreen: Tror nok at det er noen skudd til at jeg kan stille på noe stevne, men at man kan lære mye av å komme på noe slikt er jeg 100% sikker på.

 

Det jeg nå lurer litt på er å få hjelp, tips og helst noen skisser på hvordan en selvanviser kan lages til langholdsskyting. Takknemmelig for alle tips på det!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen inn i "langholdsverdenen". :mrgreen:

 

Har nettopp vært på dugnad på banen vår i dag, og der blomstrer velviljen for at vi skal få til noe fint med tanke på langhold-skyting. Det blir til og med søkt om midler til å bygge ut banen for slikt bruk, for både militæret og Politi. Så dette ser bra ut. Men jeg havnet litt i diskusjon med leder i banekomiteen om en sak; Han hevder at skyting på stål er STRENGT forbudt!!?? Det er er jo et lite problem som må løses på et vis.

Han hevder at dette er regler fra DFS sentralt, og slik er det...... :roll:

Er detnoen som har fordypet seg i regelverket og som kan gi meg noen motargumenter??

Det står jo selvanvisere der opp, på 150 og 200m, og disse har det ikke vært snakk om.

Noen råd og tips??

Link to comment
Share on other sites

Oioioi, dette så fantastisk ut!

Må få prøvd dette snart, har tilgang til lignende område hvor jeg kan skye så langt jeg vil. Har ikke skaffet stål til gong enda, gidder ikke å skyte på papp på lange hold! Hvor skaffer man dette?

Link to comment
Share on other sites

Men jeg havnet litt i diskusjon med leder i banekomiteen om en sak; Han hevder at skyting på stål er STRENGT forbudt!!?? Det er er jo et lite problem som må løses på et vis.

Han hevder at dette er regler fra DFS sentralt, og slik er det...... :roll:

 

 

BS, DFS bruker selvanvisere av stål ved feltskyting.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen inn i "langholdsverdenen". :mrgreen:

 

Men jeg havnet litt i diskusjon med leder i banekomiteen om en sak; Han hevder at skyting på stål er STRENGT forbudt!!?? Det er er jo et lite problem som må løses på et vis.

Han hevder at dette er regler fra DFS sentralt, og slik er det...... :roll:

Er detnoen som har fordypet seg i regelverket og som kan gi meg noen motargumenter??

 

Jeg tror du skal spørre "banesjefen" om hva dem bruker når dem skyter felthurtig.

Der går det utelukkende i selvanvisere av stål.

Så han møter seg for i døra.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
tabellen sa 122,2 klikk opp

 

Tabell? Nå skal jeg komme med et grønt spørsmål igjen.. Hvilken tabell..? :oops: Jeg regner alltid ut sånt med mildoten jeg. Jeg veit fall på kula og sånt da, selvsagt.

 

En tabell som har ferdigregnet klikk evt. mil du må skru på gitte avstander. ;)

 

Du kan lage en slik her:http://www.eskimo.com/~jbm/calculations/traj/traj.html

 

Sporfinner: Grattis x 1000. ;) Er kjempemorro virker det som, har desverre ikke hatt mulighet enda, men håper på litt lengre hold på fredag. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...