Jump to content

Ny halge. Fabarm eller Franchi


Shaug

Recommended Posts

Skal ha meg ny hagle, og for å gjøre en lang historie kort, så står det mellom to

 

Franchi Falconet SB precision : http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=926

ca 12000kr

eller

 

Fabarm Elos C : http://www.fabarm.com/en/products-elos-c.htm

ca 14000kr

 

begge to er lettvektere.

 

Hvilken skal jeg velge?

Bruksområdet er stort sett rypejakt, og bare det. :)

 

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Om du er std i kroppen er en Beretta uten tvil ett godt valg.

 

Fabarm'n er inkludert stokk på mål i prisen og er jo uten tvil ett bedre kjøp om du ikke er helt A4 i kroppen.

 

Franchi er bra greier - men da ville jeg heller kjøpt originalen som er Bettinsoli.

 

Ellers er det MYE bra i denne prisklassen. Rizzini Vertex er ikke en dum greie heller og er i samme prisklasse. SKB 505 må også nevnes. Japanerne sliter du aldri ut - eneste minusene jeg ser er at de ikke har stokkprogram og sikringen var ihvertfall for 2-3 år siden kun enkeltvirkende uten hanefang.

 

Til 15K får du også gromme brukte hagler om du har litt ro i baken - men akkurat på denne tiden av året er vel tiden en av de mer kritiske faktorene ?

Link to comment
Share on other sites

Er nok ingen A4 person.. 193. Stort hode og ca 110kg :?

Er styrkeløfter, men jeg syns likevel det blir tungt med hagle på over 3,3kg :) så er ute etter en lettvekter.

 

Tar meg en tur til Jaktdepoet og Wingevaapen i morgen for å se på begge haglene....

 

Skal ikke kjøpe haglen før jeg får lønning.. dvs 9.september :) hehe...

Så tips og anbefalinger tas imot med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

Du må gå får den du like. Æ mene at vekt ikke er noe problem, og liker litt tyngre hagler. Av den grunn at æ skyter mye bedre med dem. Har hatt lett vektere og, men dem falt ikke i smak. Æ jakte skogsfugl med beretta 686 sporting og trives med det:) kjøp den du føler passer deg best.

Link to comment
Share on other sites

Til info:

Snakket med wingevåpen igår. Og de sa at de kom til å slutte og importere Franchi. Grunnen til dette var pga det var mye feil på haglene. Så de hadde per idag ikke flere Franchi SB Precision i butikken, og de kom nok ikke til å ta den inn igjen..

 

Så da er nok Franchien ute av bildet.. Om ikke noen vet om en butikk i osloområdet som fører franchi?

Link to comment
Share on other sites

Franchi lager som sagt ingen våpen selv - alle O&U som heter S ett eller annet er Silma produsert og er ute av Franchi's sortiment grunnet endel mindre heldige løsninger som har medført endel feil.

 

Franchi agenturet er jo endret importør i løpet av våren. Nordskog "slapp" å ha det lenger grunnet ett over lengre tid solid og godt uttak av varer og bra kundeoppfølgning og Norma har tatt over pinnen.

 

Vil anta Norsk Jakt har Franchi i sortimentet sitt som den eneste jeg kjenner i farten i Oslo som har nære bånd til Norma.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...