Jump to content

Helstekt rådyrlår


Torquemada

Recommended Posts

Har kun gjort dette 1 gong og dette var i sommer. Tok å smurte inn rådyrlåret med viltkrydder, salt og pepper, stilte ovnen på 60 grader, lot det ligge i ovnen i 8-9 timer, lagde saus på krafta med creme fraishe, tyttebær, brunost, hadde champignon stuing med bacon og smørdampa brokkoli inntil..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort følgende i mange år:Rengjør låret for hår og dritt om det finnes,gni inn et godt viltkrydder,evt hvit pepper,salt,og litt rosmarin.Legg det i passende langpanne,hell på litt vann i bunnen sammen med litt løk,og gulrot(blir bra kraft)etterfyll med litt vann underveis!Stikk inn et termometer,og stek det til ca 65grader.Om du velger langtidsteking,eller ikke blir en smakssak,bare ikke kjernetempen blir for høy!Jeg steker på ca 170 grader ca en time og 40min..Lag en god viltsaus,server med gode poteter,gulrot,rosenkål,blomkål evt broccoli,og stekt sopp og tyttebær.Husk at steika skal hvile før du setter kniven i den!Vel bekomme!

Link to comment
Share on other sites

Langsteik låret slik Mauser68 beskriver. I tillegg spekker du låret med bacon. Rull sammen baconskiver, stikk hull her og der, og stikk inn baconet i hullene. Til slutt dekker du låret med baconskiver. Bruk ei sleiv og hell over stekesjy i ny og ne. Da blir låret meget saftig og velsmakende! Velbekomme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...