Jump to content

Montere rødpunktsikte på kikkertsiktet


Dessmo

Recommended Posts

Jakter hjort i et terreng med varierende hold, alt fra 10-15 meter til 2-300. Har en S&B 3-12x56 montert på en Ruger M77. Er godt fornøyd med våpen og kikkert, men på korte hold er kikkerten ikke optimal. Jeg ønsker derfor et rødpunktsiktet for korte hold og raske skudd.

Det finnes spesielle ringer for denne typer montasjer, men de er stort sett laget for Picatinny eller Weaver rail. Ruger har et annet system, og det synes vanskelig å få fatt på overganger. Jeg tenkte derfor å gjøre som følger:

Montere en ekstra stålring op kikkerten, men opp/ned slik at undersiden kommer på toppen av kikkerten. på denne planlegger jeg å montere et rødpunktsikte som kan benyttes for korte hold og raske skudd. Hva tror dere om det, vil en stålring på kikkerten være solid nok?

Link to comment
Share on other sites

ok ok.. ser den ;) Trodde det var fleksibiliteten Dessmo var ute etter.

 

Hjortejakt på 10-15 meters hold med rødpunkt.. da holder det ikke med ullsokkene utenpå skoene og lett snikende gange. En klumpete kikkert setter seg nok fast i bakken der man åler seg fram;)

 

*tøysehatten av* Hva med å bruke stålsikter? Kikkertsikte er ikke så nødvendig som mange vil ha det til..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...