Jump to content

Kikkertringer til Sako Vixen


Blikkers

Recommended Posts

Er ute ette montasjer til min Sako Vixen med tung pipe! Skal ha stålmontasjer som går rett i basen på låsekassen, problemet er at jeg ikke finner noen ! Orginale Sako extra high er for lave ! Må være min 17 mm til bunnen av ringene. Noen som har noen tips ?

Link to comment
Share on other sites

Er ute ette montasjer til min Sako Vixen med tung pipe! Skal ha stålmontasjer som går rett i basen på låsekassen, problemet er at jeg ikke finner noen ! Orginale Sako extra high er for lave ! Må være min 17 mm til bunnen av ringene. Noen som har noen tips ?

 

Hvilken kikkert skal du på med når høye Optilock ikke går???

 

Jeg har senket både base og de ekstra lave ringene på min Vixen varmint når jeg monterte 42mm linse.

 

Bruker jo ekstra lave optilock ringer opp til 56mm linse på standard løp, så kjøper du høy optilock skal du ha god plass med varmint løp opp til 56 linse ivertfall.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke ha ekstra baser på børsa når der er fra før, vil ha de gamle typen sakoringer !

Hvis jeg ikke husker feil, så har Leupold "Extra High" ringer som passer rett på Sakokassene. Vil tro at både Jakt & Friluft og Søilen kan hjelpe deg med dette.

Fant i alle fall disse i farten: http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... rodid=4467" target="_blank

Warne har vel også ringer som går rett på Sako.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...