Jump to content

Tregt sluttstykke når jeg skyter med Partizan


ronnsol

Recommended Posts

Problem med å lukke sluttstykket heilt?

 

Patronlengda kan vere for lang, slik at kula står i bommane på pipa. Om det er det som er problemet vil du sjå merke etter bommane om du tek ut att ei patron som har vore kamra.

 

Eg hadde same problem med Partizsan til min Browning i 30.06 for nokre år sidan, hadde ein kompis som ikkje hadde ladeproblem.

Link to comment
Share on other sites

Må nesten følge med på denne tråden siden jeg har akkurat samme problem på min Sako Finnlight .308 win med ammo fra Remington UMC, men ikke når jeg bruker ammo fra Norma. Hos meg blir det ikke noen synlige merker fra bommene på kula, men derimot merker i overgangen mellom kula og hylsa.

Link to comment
Share on other sites

.......... jeg har akkurat samme problem på min Sako Finnlight .308 win med ammo fra Remington UMC, men ikke når jeg bruker ammo fra Norma. Hos meg blir det ikke noen synlige merker fra bommene på kula, men derimot merker i overgangen mellom kula og hylsa.

 

Hva slags merker? Blik kula skyvet dypere inni hylse?

 

Ta en skyvelær og mål hylselengde på Remington UMC hylser.

Hylsehalsen må ha plass for ekspansjon! Hvis de er for lange, så får du en rask trykkstigning som kan være farlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva slags merker? Blik kula skyvet dypere inni hylse?

 

Nei, merkene blir bare synlige hvis jeg sverter patronen først, så de er ganske overfladiske. Merkene dukker opp på hylsa akkurat i overgangen mellom den og kula.

 

Ta en skyvelær og mål hylselengde på Remington UMC hylser.

Hylsehalsen må ha plass for ekspansjon! Hvis de er for lange, så får du en rask trykkstigning som kan være farlig.

 

Lengden er ganske nøyaktig 51 mm. Totallengden er 68,96 mm.

 

Det går an å kamre en patron, men ladegrepet blir tungt i det jeg skal "låse" bolten (eller hva pokker det heter).

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har opplevd det? Trodde det var noe galt med rifla i og med at jeg sleit med å få sluttstykkearmen helt ned. Problemet forsvant når jeg byttet til annen ammo. Kaliber er forøvrig 3006 og våpenet er ei Weatherby Vanguard.

 

På tide å ordne opp med deg!

Kan du sverte kule, halse, skuldrer i en Partizan patron ( bruk fyrstykker eller stearinlys ).

Så, kamrer du den og ser etterpå hvor har oppstått merker.

Vi går videre avhengig av resultat .....

Link to comment
Share on other sites

Har hatt samme problemet på min Tikka t3. Med Partizan er sluttstykket litt treigt å låse. Men har ikke merket noe med Sellier & Bellot 308 Win. Sammenlignet tomhylsene etter å ha skutt en serie med hver av de. Halsen på s&b hylsen var så mye mindre diameter på at den fikk plass inn i halsen på Partizan hylsen?

Link to comment
Share on other sites

På tide å ordne opp med deg!

Kan du sverte kule, halse, skuldrer i en Partizan patron ( bruk fyrstykker eller stearinlys ).

Så, kamrer du den og ser etterpå hvor har oppstått merker.

Vi går videre avhengig av resultat .....

 

Jeg legger ut bilder så fort jeg får testet det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...