Jump to content

Advarsel nettbutikk Decoying uk


jense

Recommended Posts

En liten advarsel til de som vurderer netthandel av jaktustyr på den britiske butikken http://www.decoying.co.uk/" target="_blank" target="_blank

 

Denne butikken har mye bra jaktutstyr til ok priser, men jeg vil likevel advare mot å bestille fra de.

Pengene trakk de umiddelbart, men varene måtte jeg se lenge etter. Jeg fikk tilslutt lokkefuglene jeg bestilte, men det tok SYKT lang tid, nærmere bestemt en en snau måned! Det var først etter diverse telefoner til butikken deres i England, samt epost med masing noe skjedde. Jeg innser nå at jeg også visst var heldig at jeg fikk varene mine i det hele tatt. Jeg fikk sjokk når jeg i ventetiden leste anmeldelser av bedriften her om mange som aldri fikk varene sine:

http://www.reviewcentre.com/reviews5764.html" target="_blank" target="_blank

 

Det er ikke meningen å henge ut butikken spesielt, men selv skal jeg aldri handle mer fra der. Det man tror man sparer pga lavere priser, er uvesentlig når man må ha "heltidsjobb" for å mase til seg varen, eller få pengene tilbake.

Jeg oppfordrer alle til å tenke seg om to ganger før de bestiller noe derfra. Til orientering.

Link to comment
Share on other sites

Ja, faktisk HoltHunting! Han hevdet på telefonen at han trengte det for tollen. Er usikker, men mulig det stemmer ettersom det fra 2003 kom krav om at privatpersoner må oppgi fødselsnummer for fortolling. Evnt driver de en liten business med identitetstyveri på si' ;)

Jeg vil anbefale deg å ringe å mase på ordren. Epost gidder de ikke å svare på virker det som.

Joggen - Han påstår at de sender med "express package", så såå fordømt lang tid skal det jo ikke ta selv om det er England ;) Pakken kom gjennom Tollpost.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gadd ikke krangle noe mer på det, og oppga personnr. Tiden vil vise hvor lurt det var. Er som sagt ikke lenge til jaktstart, og flocka bulvaner er noe jeg har sikla lenge på. Fikk opplyst om at pakka var på vei, og at jeg innen kort tid ville motta mail om pakkesporing. Den har jeg ikke sett. Har mye fint utstyr i den butikken, synd at de er såpass useriøse. Bestilte en duemagnet for fem-seks år siden, mener å huske det gikk smertefritt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, veldig synd, for de har mye godsaker. Epost med sporingsnummer skulle jeg også få, men det fikk jeg aldri. Historien din er veldig sammenfallende med min og diverse andre sine som er å lese på review siden jeg linket til over. Virker som det er bingo om man får eller ikke. Jeg var heldig.

Link to comment
Share on other sites

Har selv benyttet meg av pigeon-decoys.co.uk med god erfaring.fin butikk og bestille små ting fra.for varer inntil 2pund(vekt) er det en grei fraktpris.går det over blir d grisedyrt.snakker hopp ifra 15-16pund opp til ca 54pund.må også huske på at 25%moms også blir lagt på fraktprisen viss artiklene kommer på over 200kr.sender som regel pakken samme dag eller neste dag.kan ta opptil 2 til 3 uker før pakken kommer fram.mye av dette skyldes ofte et tregt tollvesen her i norge.

ebay er også og anbefale.billige priser og fraktpriser.selgerne der er opptatt av å yte god service og sende fort da det er et karakter system likt qxl sitt.kjøpene er også forsikret gjennom paypal viss det skulle bli no tull.gjort mange gode kjøp gjennom der.pakka kommer også som regel fortere fram viss det ikke er snakk om no fortolling/moms.min erfaring er at pakker fra usa og england tar like lang tid.har også opplevd å få et minnekort på 3 dager fra kina.da også fraktfritt.

Dissa flocka skalla her skjøt jeg 270 ringduer over ifjor

http://viewitem.eim.ebay.no/FLOCKED-MOV ... 10462/item

oppgraderte hvit stripa i nakken med uv maling da den er for svak.

Er ikke derfra jeg kjøpte skalla men i dag så er det det beste tilbudet som er på de da man slipper toll/moms+at det er billig frakt.

ville nok bestillt 6stk for å så vente til dem har sendt dem for å så bestille nye 6.da er man sikker på at dem ikke blir sendt sammen og toll/moms tilfaller

Link to comment
Share on other sites

Enig at tollvesnet sikkert kan være tregt vepern, men i dette tilfelle var det altså at de ikke sendte pakken, og Decoying uk har altså en haug med misfornøyde kunder som ikke har fått varene sine tross betaling.

Jeg har ingen erfaring med pigeondecoys.co.uk Holhunting, men anbefaler generelt å google alle nettbutikker før kjøp for å sjekke andres erfaringer.

 

Når det gjelder lokkeduene du linker til vepern er vel disse ganske like som xxl sine? Som også er vesentlig billigere:

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/tilbehoer ... pk-1052308" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Ja,kjenner til nettbutikken og dems dårlige rykte.aldri bestilt derfra selv.lest en del negativt gjennom http://forums.pigeonwatch.co.uk/forums/

om dem.

de lokkeskalla du linker til der kan på ingen måte sammenlignes med de flocka jeg linka til.ut ifra hva jeg har hørt om de skalla er at malinga sværter lett av ellers helt greie.klart du får skutt duer over disse men ikke like mange som de flocka.kvalitets lokkefugler er et must for de som tar ringduejakt seriøst.i en situasjon med sol-regn-sol vil de der skremme mere en lokke.de flocka vil fortsatt lokke like bra!også en fordel med flocka i sterk sol da plast vil skinne opp litt.plastskall fungerer fint til overskyet vær uten noe regn.viss du skal gå for plast vil jeg anbefale deg de som jaktfall selger.amfibi fører seeland sine flocka for 99kr per stk.de jeg linka til koster 29kr per stk. som er drit billig for flockbelagt skall.42,5kr per stk inkl frakt.må bare oppgradere hvit stripa i nakken så er dem på samme nivå som seeland sine.bare husk og ikke bestill flere en 6 om gangen så ikke toll/moms tilfaller

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for tips! Burde vel ant at xxl's sine var litt i billigste laget til å være noe særlig kvalitet. Flassende maling på plastskall og skinn i sol er jo klassiske problemer ift alle typer lokkefugl, særlig på gås også.

Link to comment
Share on other sites

Fikk fatter til å hente pakka på postkontoret i går. Kom hjem glad og fornøyd, men humøret snudde fort når jeg så pakka. Den var overaskende liten, og inneholdt ikke det jeg skulle ha, men to pakker med FUD-lokkegås som egentlig skulle gått til Stavanger. Leverandør har altså rota med adresseringen. Utrolig skuffende:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...