Jump to content

riflesekk


Beago

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg en X1 fra Eberlestock på villmarksmessen og er superfornøyd med den så langt! En sekk som ikke bråker, har mange praktiske rom og mange innstillinger som gjør den veldig grei å bære. Det beste av alt må være at man ikke merker at man har rifla på ryggen, og man kan lett få ut rifla uten å måtte ta av seg sekken :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Eberlestock Gunslinger 1 i det som i er et stille,børsta kamo stoff så lenge det ikke for mange minus. Rifle med kikkert og demper går greit opp og ned og er ganske anonym med bare kolben opp. Skal selge denne og kjøpe en Kifaru UL, så send meg en PM hvis det frister.

f

Link to comment
Share on other sites

Norrøna har kommet med en ny sekk nå som ser god ut. Den har en våpenholder: http://www.norrona.com/Products/6090-11/finnskogen-integral-pack-40l

 

En annen sekk som ser god ut som jeg vurderer selv, er en Eberlestock X1 European: http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=1937

 

Ellers er det en del våpensekker på markedet, men de fleste er vel fra Eberlestock.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har QRR-riflesekken det er linket til rett over her. Fin den (bortsekk fra glidelåsåpning og ikke lokk), men det jeg virkelig savner i forhold til den andre jaktsekken er stol.

 

Det geniale hadde vært riflesekk med stol i tillegg. Hver gang jeg har gått med stolsekken savner jeg å ha med rifla, og hver gang jeg går med riflesekken savner jeg stolen. Er noe skit å måtte lete etter steder å sitte hele tiden og dra frem sitteunderlag når man finner en liten tue i lyngen eller en stein eller rot/stubbe. Er da så enkelt å bare slå ut stolen på sekken og sette seg!

 

Finnes det egentlig riflesekk med stol?

 

Ellers kommer jeg aldri, aldri, ALDRI til å kjøpe meg jaktsekk (eller annen sekk for den saks skyld) som ikke har ordentlig lokk på toppen! Blir fly forbannet hver gang jeg skal dille med å fikle med den fordømte glidelåsen når jeg skal åpne og lukke. To ganger har glidelåsen på sekken min røket på et halvt år. På den gamle stolsekken er det snorstramming. Den sekken har jeg hatt i mange år, og den er like god.

 

Neste riflesekk ligner veldig på Norrøna sin. Prisen på den ligner ikke på min neste riflesekk... Stolsekken ga jeg fire hundre for, i lydløst og vanntett stoff. Like hel og fin enda, og den er mye brukt i all slags vær. Det MÅ ikke koste skjorta heller!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått låne denne på ubestemt tid :mrgreen: ---> http://www.abcfritid.no/produkt/riflesekk-vinterkamo?c=jaktsekker1 hos en kompis som kjøpte Bergans sin.

Jeg har båret den 2 ganger og synes den er like bra som Norrønasekken jeg ellers bruker på tur eller faktisk BEDRE :shock:

Bra rundt hofta og skjærer ikke i skuldrene selv om det er smale lærreimer der. Fin justerbar brystrem også :)

Link to comment
Share on other sites

Man stikker bare rifla nedi hylsteret og den kommer så langt ned som kikkerten tillater. Som regel så langt at pistolgrepet kommer halvveis nedi.

Man klarer fint å ta tak rundt pistolgrepet og dra rifla opp av hylseteret å så dra den over skuldra å i posisjon rimelig kjapt.

Selve sekken er litt liten, men det er plass til en komagenser, en termos med kopp, mat og ekstra ammo i ytterlommene.

Man må være forsiktig med å sette seg for langt ned da løpet fort kan stikkes i bakken og tettes i munningen.

 

På den sekken jeg bruker er det tapet på en lomme på 25cm (ish) under hovedhylsteret for å begrense hvor langt rifla kommer nedi den med demper på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...