Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Lurte på om noen hadde erfaring med å lade partizan-hylser i kaliber 30-06. Har noen hundre av dem (engangsskutte), og tenkte å bruke dem til treningsammo utelukkende. Fungerer de greit? Hvor mange ganger kan de eventuelt lades om? Erfaringer?

Mvh Rusup

• 1 year later...
Posted

Noen andre som har erfaringer med lading av Partizan-hylser?

Tenker til .308win, skuddene ligger 2,50 under det Norma NP Trainer gjør, så da spørs det litt om hylsene er brukbare til omlading, eller om man skal gå for norma selv om de er dyrere.

• 7 months later...
Posted

bringer opp denne igjen da jeg er interressert i å høre hva slags erfaringer folk har med partizan hylser siden sist? funker di bra over tid, altså flere runder med relading. JEg har brukt di jeg har til 222 rem nå 5 ganger og di har enda ikke strekt seg noe. Meget imponert...

Posted

På 8. omlading på partizanhylser no, i kaliber 8X57 IS. Ingen havari så langt, trimma ein gong. Dei fungerer heilt greit til den "skogsbørsepresisjonen" eg treng. Men ein sjekk på ladevekta viser at av dei hylsene eg har brukt til lading (Norma, Lapua, Winchester, RWS, Remington) så er Partizan dei som desidert har størst avvik i vekt frå hylse til hylse. Kor mykje det har å seie kjem vel an på bruksområdet.