Rusup Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Hei! Lurte på om noen hadde erfaring med å lade partizan-hylser i kaliber 30-06. Har noen hundre av dem (engangsskutte), og tenkte å bruke dem til treningsammo utelukkende. Fungerer de greit? Hvor mange ganger kan de eventuelt lades om? Erfaringer? Mvh Rusup
Bamrud Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Partizanhylsene jeg har ladet om i 6,5x55 og .308win har vært gode hylser. Kan sammenlignes med normahylser.
Rusup Posted July 21, 2011 Author Posted July 21, 2011 Glemte å nevne at det er treningsammo jeg har hylsene fra.
ruger1022 Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Jeg lader de om bare en gang, da de strekker seg mye motså Normahylsene. Bruker de på jaktfelt osv hvor jeg ikke gidder å plukke tomhylser.
Øystein Posted October 15, 2012 Posted October 15, 2012 Noen andre som har erfaringer med lading av Partizan-hylser? Tenker til .308win, skuddene ligger 2,50 under det Norma NP Trainer gjør, så da spørs det litt om hylsene er brukbare til omlading, eller om man skal gå for norma selv om de er dyrere.
marlin 444 Posted October 15, 2012 Posted October 15, 2012 Hei:) Har brukt en godt del partizan hylser til både 30-06 og 223 , å har ikkje hatt noen problem me det. Omladet de fler ganger uten noen problem.
S.Arnesen Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 bringer opp denne igjen da jeg er interressert i å høre hva slags erfaringer folk har med partizan hylser siden sist? funker di bra over tid, altså flere runder med relading. JEg har brukt di jeg har til 222 rem nå 5 ganger og di har enda ikke strekt seg noe. Meget imponert...
frontier Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 På 8. omlading på partizanhylser no, i kaliber 8X57 IS. Ingen havari så langt, trimma ein gong. Dei fungerer heilt greit til den "skogsbørsepresisjonen" eg treng. Men ein sjekk på ladevekta viser at av dei hylsene eg har brukt til lading (Norma, Lapua, Winchester, RWS, Remington) så er Partizan dei som desidert har størst avvik i vekt frå hylse til hylse. Kor mykje det har å seie kjem vel an på bruksområdet.
Recommended Posts