Del Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Hei, er det nødvendig å kamuflere våpenet under due-, kråke- og sjøfugljakt? Skal i så fall hele våpenet kamufleres (løp, kolbe osv.), og bruker man da camotape à la denne: http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=5272? Kan slik tape ødelegge våpenets overflater? På forhånd takk for svar!
slappfesk Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Nødvendig er det vel neppe, men alt må prøves. Jeg har festet en lignende tape til hagla mi nå når det blir en del kråkejakt. Den er selvklebende, så den skal ikke ødelegge overflatene Tror ikke jeg vil anbefale å dekke hele våpenet i tape, da jeg merket at det ikke skulle mye til før siktekornet osv forsvant.
Larssan Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Du kan sikkert tape hele våpenet ditt, men jeg har aldri sett behovet for det når jeg er på fuglejakt. Jeg benytter meg av et kamuflasjenett, grønn/camofarget lue og litt maling i trynet, eventuelt camomaske. Våpenet er gjemt bak nettet hele tiden, og når fuglen har muligheten til å få øye på et svart våpen så er det for seint
bak308n Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 du trenger ikkje å kamuflere våpenet på fuglejakt, jaffal ikkje på sjøfugeljakt;)
Steve Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Det er absolutt ikke nødvendig å vandre rundt som en grønn busk for å jakte kråker eller ender for den del. Det å tenke over eller få erfaring med hvordan man plasserer seg i forhold til trekk eller lokkefugl/åte har mye større betydning for utfallet av jakta enn grønn tape på hagla.
Gullvingen Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Borr opp en fire fem maiskolber og tre over løpet...ooo lykke, tenker sikkert kråka da....
østlandspredator Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Jeg har hørt at kråker følger godt med men at de ikke kan telle,dvs at om man er 2 som går til et skjulested og en går tilbake så kommer kråka fram..
Recommended Posts