Jump to content

Skytterbukse


Marthineb

Recommended Posts

Det er en stor fordel ja! Om du begynner å trene kneskyting nå, så ligger du godt an. Men om du føler du kanskje er kommet sent i gang, så spiller ikke det noen stor rolle. Jeg kom sent i gang, men jeg tørrtrente veldig mye på kne. Og nå skyter jeg 49-50 på treninger.

Les og søk rundt på google, du finner mye bra info! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

når jeg trente på knestående startet jeg med å få meg full skyte dress.

ta en stor plakat på gulvet i skyte salen. hadde hjelp av søskenbarnet til min mor som er skytterkonge :) trener med de beste hehe

når jeg hadde satt meg opp i stilling der jeg traff best, 49-50 serier, det er jo der sier du :) tegnet jeg ned der bena var, og tørtrente på å sette meg ned i den stillingen hver eneste gang, så det faller helt naturlig å sette meg ned helt likt hele tiden :)

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg uenig i. Hvis du ønsker å satse og bli best mulig, synes jeg du må trene i det utstyret som du faktisk skal konkurrere i.

Da vil du lettere finne den "rette" stillingen fort, slik at du under konkurranser bruker liten tid til å justere stillingen, og mere tid til riktig pust, avtrekk og tankegang :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg skal gi deg et godt tips. Ikke bruk masse penger på skytterbukser av merke Dagfinrud osv. Ikke fordi de er dårlige, tvert imot, men det er ikke nødvendig i starten. Kjøp deg en vanlig Target skytterbukse hos Dagfinrud, de koster ca 1300. Så kjøper du deg heller en justerbar kolbekappe av typen skytterlinken til 750 kr med stor justeringsskrue på. Da vil du kunne få en mye mer komfortabel skytterstilling, og kan fullt mulig skyte 50 på kne. Jeg har selv dette utstyret, og har skutt 50 på kne både på 15m, 50m og 100m med 3-4 sentrum.

 

PS: Mener ikke å rakke ned på Dagfinrud i dette innlegget. Har selv målsydd jakke fra de, og er kjempefornøyd!;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Aas buksen du linker til. Det som jeg ikke er fornøyd med, er at hempene på glidelåsene knekker av. Jeg satte i snorer i stedet, og det funker greit. En annen irriterende feil, er at låsingen på justeringen på selene, er for dårlig, slik at de glir. Har tatt dette opp med K.Aas, men han mente det bare var å sy fast selene i riktig lengde :roll:

Bortsett fra disse irriterende feilene, så er "resten" greit nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt min bukse i snart 2 år. Vet ikke om at det er gjort endringer i det siste. Bukser kjøpt for ca ett år siden, har samme "feilene". Jeg synes forøvrig at justeringen med borrelås er bra, den gir god støtte i korsryggen. (for meg, i alle fall) :) Om den er verdt pengene?...... kommer an på hvilket nivå du er på. Man får vel det man betaler for.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Er mitt siste år som ER og jeg har akkurat kjøpt meg skytterbukse fra Dagfinrud, jeg tenkte egentlig å vente litt men det var like greit å begynne å trene litt kne før jeg begynne som Junior. Jeg kjøpte en buksa av merket target, er veldig fornøyd og jeg har en god del venner som også bruker den typen bukse. Hvis du er en aktiv skytter og har skutt en del også praktisk skyting på kne eller stående og fikk det til så vil jeg ikke si at det haster med å kjøpe bukse eller sko.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden er det vell egentlig ingen vits å rippe opp i igjen, men jeg vil bare tilføye en siste ting. Jeg har selv hatt to Target bukser som Dagfinrud selger, og jeg vil nesten gå så langt som å fraråde folk å kjøpe den. Greit nok at den koster ca 1200 kr, men kvaliteten er så som så, og du vil få mere prakk en nytte av disse buksene. På begge de buksene jeg har hatt, har glidlåsen i livet røket. Det er forsåvidt ingen krise hvis du skyter bare liggende og knestående, men dog veldig irriterende. Hvis du absolutt ønsker å bruke minst mulig penger på skytterbukse og -jakke, så tror jeg kanskje jeg ville ha satset på andre "billigmerker". Dette er min mening, og jeg prøver ikke å rakke ned på Dagfinrud i det heletatt. Jeg er derimot svært fornøyd med de produktene som blir produsert på hans egen fabrikk i Brumunddalen, og servicen er nok den beste innenfor bransjen.

Link to comment
Share on other sites

men kvaliteten er så som så, og du vil få mere prakk en nytte av disse buksene. På begge de buksene jeg har hatt, har glidlåsen i livet røket. Det er forsåvidt ingen krise hvis du skyter bare liggende og knestående, men dog veldig irriterende.

 

servicen er nok den beste innenfor bransjen.

Om servicen er den beste, så fixer han vel billigbuksene og?

Link to comment
Share on other sites

Nei, han fikser ikke billigbuksene. Det lønner seg f.eks ikke for han å skifte glidlåsen i en bukse som koster ca 1200, så man får enten pengene tilbake,eller tilsendt en ny bukse. Det er derfor kjedelig å måtte vente til du får tilsendt en ny jalla bukse, når du likegodt kunne kjøpt et litt dyrere alternativ og vært kvitt dette problemet. Men for all del, du får jo enten pengene eller en ny bukse tilbake, så det er jo et fett hvis du kan vente noen dager på å få tilsendt ny.

Link to comment
Share on other sites

Ja, man får nok det man betaler for. Når det gjelder produktene som Dagfinrud syr selv derimot, så er kvaliteten 100 ganger bedre enn de "Made in China" buksene som han også selger. Som du sier er han også reel når det kommer til å yte service, og han er vell den eneste, så vidt jeg vet, som har livstidsgaranti på sømmer!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

jo han fikser billig buksene og!:) kjøpte min target på LS 2010 for 500kr, og da jeg prøvde den i standen dems der så gikk glidlåsen i bakbeinet opp, og fikk reparert det iløpet av dagen også gikk glidlåsen i livet opp i ettertid og den har de også fikset!:) Som regel med target så går glidlåsene opp med en gang eller så holder de så det er sikkelig kina kvalitet på de.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte buksa mi året etter deg, og da fikk jeg beskjed om at de ikke utførte reparasjoner på Target buksene. Så det spørs om han fikk så mange henvendelser om ødelagte glidelåser, at det etterhvert ble billigere for han å bare gi kundene nye bukser. Personlig mener jeg at det er mye jalla som blir solgt innenfor den businessen der, og at mesteparten er priset opp i skyene i forhold til hva det er verdt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte buksa mi året etter deg, og da fikk jeg beskjed om at de ikke utførte reparasjoner på Target buksene. Så det spørs om han fikk så mange henvendelser om ødelagte glidelåser, at det etterhvert ble billigere for han å bare gi kundene nye bukser. Personlig mener jeg at det er mye jalla som blir solgt innenfor den businessen der, og at mesteparten er priset opp i skyene i forhold til hva det er verdt.

 

Hehe kan godt være. og jalla er vel target ja. er vel også derfor de skulle starte med skyttelinken klær istedefor target. vet ikke om de har gjort det enda jeg men.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men det trenger ikke å være så dumt å satse på skytterlinken, i stedet for Target. Personlig så liker jeg Dagfinrud veldig godt, både når det gjelder skytterbekledning og service. Men jeg har også hatt en standard skytterlinken jakke, og den var slettes ikke så verst den heller. Eneste minuset med jakken, var at gummien på albuene ble veldig fort slitt, med dårlig feste på underlaget som resultat. Dette problemet skal derimot være fikset på de nye modellene.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men det trenger ikke å være så dumt å satse på skytterlinken, i stedet for Target. Personlig så liker jeg Dagfinrud veldig godt, både når det gjelder skytterbekledning og service. Men jeg har også hatt en standard skytterlinken jakke, og den var slettes ikke så verst den heller. Eneste minuset med jakken, var at gummien på albuene ble veldig fort slitt, med dårlig feste på underlaget som resultat. Dette problemet skal derimot være fikset på de nye modellene.

 

Har dagfinnrud jakke nå, og har hatt skytterlinken og er mest fornøyd med dagfinnrud selvom skytterliken var helt grei den og. som du sier så ble gummien slitt fort, også syntes jeg knappene var vansklige å få igjen, ekstra problem på vintern.. men er vel derfor man får kjøpt sånn knappenøkkel greie. Men jeg tror skytterlinken er bedre å satse på en target.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg har nå brukt den dressen i 1 år nå, er storfornøyd! Nå skyter jeg 48-50 på kne, sitter så godt som støtt som et fjell! Angrer ikke i et sekund for at jeg gikk for min målsydde dagfinrud dress, sjøl om den er dyrare enn feks target, så trur jeg det er verdt det, men smaken er som baken ;) Nå står utesesongen for tur, og jeg har aldri gleda meg så mye! Har hatt en bedre innendørssessong enn jeg hadde i ER! :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke uvanlig at 9erne lurere seg inn på liggende, mye fokus på kne så den sitter så slapper man av litt på liggende.

men for all det, 249 er bra, hadde et par tilfeller i junior klassen med 349 med 9,9. har fortrengt om de kom på kne eller liggende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...