Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Er det noen som har erfaring med Sonic demperen på 300 WSM.

Vurderer å kjøpe en "danske" da den får gode skussmål. Men så er det noe i bakhodet som advarer mot å leke med djevelen.

Tar imot alle råd og erfaringer som måtte komme!

Har nylig kjøpt en 300 WSM Remington 700 ss. Kjempefornøyd med kalibret. Samler godt med hjemmeladet ammo. Morsom patron kan man si! "stutt og feit"

Posted

Denne demper må du for alt i verden undgå, den vil lede dig direkte i fordærv.

Bedre kvalitet til halve pris.

Resultat: du sitter igen med et par tusind spen, som du nu må vurdere om du vil bruge på amo, whisky eller damer 8):shock:

Posted
Hehe

Ammo har jeg nok av. Damer er oppskrytt. Det må nok bli Wiskey.

Hva mener du med "bedre kvalitet til halv pris?" Det går nok ind under begrebet fabrikationshemligheder 8)

Det har formodentligt noget at gøre med at en Dansk konstruktør ikke har opfattet at samme produkt bliver bedre af at få fordoblet prisen :wink: .

Derimod viser det sig ofte at kvaliteten kan øges samtidigt med at prisen reduceres. Dette forhold er baseret i efektivisering og markant øget volumen.

Målet må være størst dB reduktion pr. krone.

Posted

Da leser jeg ditt innlegg som positivt til det danske alternativet på et magnum kaliber.

Det er jo så mange meninger, ofte flere meninger enn folk da det gjelder dette temaet.

Jeg får inntrykk av at "mitt valg er det eneste rette" om du forstår hva jeg mener. Det er dumt å finne opp kruttet på nytt. Av den grunn synest jeg det er greit å spørre etter andres erfaringer da vi har et forum som åpner for muligheten til å spørre om råd!

Mvh

Dagfinn

Posted

Hei !

Har en laaaaang Hausken Titan på min 300 rum, men den har "trykkring", så skulle nok hatt en annen(men Hausken selv anbefalte denne)