Jump to content

predatorjakt i bodø?


SittingDuck

Recommended Posts

Jeg jakter på Vikan. Det er ikke lov for hvem som helst å jakte der. Du må ha tillatelse fra ledelsen der oppe. Vi er et jaktlag som driver på der i dag. Det er tatt en avgjørelse om at det ikke blir tatt inn flere jegere der. Men det er ikke, som mange tror, å bare dra på Vikan å skyte kråker. De er ikke bare bare å få inn på skuddhold, de er skye som bare det. Det må list og tålmodighet til for å få skutt kråker der. Rev er det mye av i Bodø med omegn, problemet er bare å få tillatelse av grunneiere til å jakte på den. Men det er statsgrunn oppe ved Heggmoen, der kan du kjøpe et rovviltkort for kr 100 å jakte så mye rev,kråker etc du bare vil. Kortet kan kjøpes på inatur.no

Link to comment
Share on other sites

Samtale med kontaktpersonen:

 

"Hei. har kjøpt sesongkort for småvilltjakt på fauske, og dette er gyldig fra 10. september. Er det mulig å jakte rev/kråke på fauske nå, med dette kortet? Eller ønsker dere ikke predatorjegere?"

 

 

"Dette er ute på høring hos grunneierlagene, med svarfrist 1. august. Foreløpige signaler som vi har fått inn er at de fleste lagene ønsker dette.vi regner med at vi har en avklaring i god tid til jaktsesongen. Sikker er at det vil bli opnet for slik jakt hos flere av grunneierlagene"

 

De vet jo ikje engang når jakttiden starta.....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

rovjakt i bodø kan du nok finne deg evig mye terreng å jakt i. Statsgrunn blir jo øverst i valnesfjord/ heggmoen / og forbi misvær. Men hvis du virkelig er engasjert nok til å finne terreng for predatorjakt tror jeg du bare skal begynne med å spørre grunneiere fra og med tverlandet fram til både misvær og fauske. Er flere grunneierlag, men hvem og hvor aner jeg ikke. Dør til dør metoden funker nok sikkert for den overivrige :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...