SittingDuck Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Hei og hallo. Halvny i bodø og på leiting etter rev/kråkejakt i bodø. Noen tips eller noen som vil ha meg med, gi en lyd Forøvrig med rifle og subsonic-ammo.
XMagnumX Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 Hadde vært skøy å tatt en tur til vikan å skutt kråke.. men om det er lov eller mulig aner jeg ikke. Er der matavfallet havner ^^ Og reven i Bodø er stort sett tam... har den i hagen på vinterstid
Mikkelrev Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 Jeg jakter på Vikan. Det er ikke lov for hvem som helst å jakte der. Du må ha tillatelse fra ledelsen der oppe. Vi er et jaktlag som driver på der i dag. Det er tatt en avgjørelse om at det ikke blir tatt inn flere jegere der. Men det er ikke, som mange tror, å bare dra på Vikan å skyte kråker. De er ikke bare bare å få inn på skuddhold, de er skye som bare det. Det må list og tålmodighet til for å få skutt kråker der. Rev er det mye av i Bodø med omegn, problemet er bare å få tillatelse av grunneiere til å jakte på den. Men det er statsgrunn oppe ved Heggmoen, der kan du kjøpe et rovviltkort for kr 100 å jakte så mye rev,kråker etc du bare vil. Kortet kan kjøpes på inatur.no
SittingDuck Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 Takk for svar. Skal sjekke ut heggmoen da, men er kanskje ikke så stor predatorbestand der eller?
rubenkl81 Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 kjøp ett jaktkort på fauske.... kortet er på inatur.. http://www.inatur.no/infopages/07/48/81/49/Smaaviltjakt-i-Fauske.html?isManual=1 her er MYE pradatorer å de er bare glad for at jegere vil skyte de...hadde selv jaktkort der i fjor.... i tillegg er det snakk om store områder du kan jakte på så her er det bare å slå seg løs..
SittingDuck Posted July 20, 2011 Author Posted July 20, 2011 Har kjøp kortet der og sendte mail til grunneierlags lederen om det var lov å jakte predator der, men det var ikke lov enda... Var oppe til høring i grunneierlaget visstnok. På kortet står det jo kun rype hare og skogsfugl.
ASi Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Synes det er veldig merkelig at det ikke kan jaktes predatorer på Fauske. Det står da i jaktreglene det gjelder for småvilt, unntatt orre og storfugl. Såvidt jeg vet er både kråke, sjur og rev småvilt. Tenkte selv å kjøpe dette kortet for litt revejakt i nærområdet. http://www.inatur.no/imageRepository/00/08/11/46/91/8114691.pdf
SittingDuck Posted July 20, 2011 Author Posted July 20, 2011 Samtale med kontaktpersonen: "Hei. har kjøpt sesongkort for småvilltjakt på fauske, og dette er gyldig fra 10. september. Er det mulig å jakte rev/kråke på fauske nå, med dette kortet? Eller ønsker dere ikke predatorjegere?" "Dette er ute på høring hos grunneierlagene, med svarfrist 1. august. Foreløpige signaler som vi har fått inn er at de fleste lagene ønsker dette.vi regner med at vi har en avklaring i god tid til jaktsesongen. Sikker er at det vil bli opnet for slik jakt hos flere av grunneierlagene" De vet jo ikje engang når jakttiden starta.....
Bernt-H Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 noen som vet noen områder på statsgrunn hvor man kan jakte rev i vinter? fauske? eller rundt bodø?
Mikkelrev Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 noen som vet noen områder på statsgrunn hvor man kan jakte rev i vinter? fauske? eller rundt bodø? Det er vist dårlig med statsgrunn i Bodø området. Det eneste området jeg vet om er oppe ved Heggmovannet.
SittingDuck Posted February 7, 2012 Author Posted February 7, 2012 Er også en flekk lengst inn på kosmofjellet.
skurtfaen Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 rovjakt i bodø kan du nok finne deg evig mye terreng å jakt i. Statsgrunn blir jo øverst i valnesfjord/ heggmoen / og forbi misvær. Men hvis du virkelig er engasjert nok til å finne terreng for predatorjakt tror jeg du bare skal begynne med å spørre grunneiere fra og med tverlandet fram til både misvær og fauske. Er flere grunneierlag, men hvem og hvor aner jeg ikke. Dør til dør metoden funker nok sikkert for den overivrige
Niak Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Mye rev å se på Fauske-myrene og ellers i øst. Tydelig at det har vært topp-år med lemen og smågnagere. Ville prøvd å blinket ut et passende område og prøvd å spørre meg fram. En plass nært fjæra?
Recommended Posts