Jump to content

trenger råd til børsemaker


Kamahl

Recommended Posts

Hei!

 

jeg har en tikka deluxe som jeg skulle ha hadd en lyd-demper på, da trenger jeg råd

og veiledning av dere som har litt mer peiling enn det jeg har på hvor det er best å få gjenget løpet...

 

mvh

kamahl

Link to comment
Share on other sites

Lokalt?

Hvor bor du?

En hvilken som helst børsemaker gjør vel dette nærmest hver dag, det er vel forholdsvis ukomplisert rent teknisk, men litt tid tar det hvis man ikke skal bruke et gjengesnitt :lol:

 

Det kan være erfaringsmessig lurt å styre unna en stor sportskjede på tre bokstaver som fra tid til annen tilbyr dette arbeidet for 500,- inkl frakt, uansett hvor du bor.....!

Kvalitetsmessig lider arbeidet under å måtte ferdigstilles på 14 sek for å tjene penger på det..

Link to comment
Share on other sites

Lokalt?

Hvor bor du?

En hvilken som helst børsemaker gjør vel dette nærmest hver dag, det er vel forholdsvis ukomplisert rent teknisk, men litt tid tar det hvis man ikke skal bruke et gjengesnitt :lol:

 

Det kan være erfaringsmessig lurt å styre unna en stor sportskjede på tre bokstaver som fra tid til annen tilbyr dette arbeidet for 500,- inkl frakt, uansett hvor du bor.....!

Kvalitetsmessig lider arbeidet under å måtte ferdigstilles på 14 sek for å tjene penger på det..

 

Snakker du av egen erfaring,eller noe du har hørt?

Grunnen til at jeg spør er at min R8 er gjenget på nevnte kjede,og jobben er strøkent utført :shock:

Link to comment
Share on other sites

Sture Schølin er I Bodø og er enest som driver som børsemaker på heltid I Nord_Norge, hvis du er bekymret for skjev gjenging så bør du ringe han.

 

http://www.vapenmek.no/nyesider/lyddemper.htm

 

Driver med finmek selv men når det gjelder gjenging/kammring og lingnende arbeid så overlater jeg jobben til han istedet for en deltids våpen rørlegger.

 

Hilsen en hobby våpen rørlegger.

Link to comment
Share on other sites

Lokalt?

Hvor bor du?

En hvilken som helst børsemaker gjør vel dette nærmest hver dag, det er vel forholdsvis ukomplisert rent teknisk, men litt tid tar det hvis man ikke skal bruke et gjengesnitt :lol:

 

Det kan være erfaringsmessig lurt å styre unna en stor sportskjede på tre bokstaver som fra tid til annen tilbyr dette arbeidet for 500,- inkl frakt, uansett hvor du bor.....!

Kvalitetsmessig lider arbeidet under å måtte ferdigstilles på 14 sek for å tjene penger på det..

 

Snakker du av egen erfaring,eller noe du har hørt?

Grunnen til at jeg spør er at min R8 er gjenget på nevnte kjede,og jobben er strøkent utført :shock:

 

Dette var ifjor. Tror de gikk gjennom en traumatisk periode kompetansemessig. Mener jmonsen tok vare på løpsbit m gjenger nærmest som en klenodie. Hadde ikke brystningen vært plan hadde dritten rett og slett falt av!

Fikk en aldrende børsemaker i Bergensområde til å gjøre det omigjen. Hos han er det perfekt hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Eg fikk min Mauser M98 kappet og gjenget på XXL.

Har og fått tilpasset og montert picatinnyskinne av de.

Betalte en brøkkdel av andre børsemakere, men jobben ble strålende utført.

Kan i allefall ikke klage på noe!

 

Mvh Eirik

Link to comment
Share on other sites

Da får du sende ho til Rana Jakt og Villmark

Telefon: 75 15 33 33

Som sakt tidligere, så er dette en ganske enkel jobb. De tingene jeg har fått gjort hos de har vært bra.

 

Har sjøl dårli erfaring med rana jakt og vilmark.... Hadde en avtale med børsemakern der, når jeg møtte opp hadde han dratt hjem, skulle hente noen sjoker der : dem fant dem ikke, skulle hente en kikkert der : dem fant ikke den heller......

 

Tror rett å slett at rana jakt og vilmark er overarbeidet som fører til dårlig kontroll. Bruker litt lang tid på å bestille tingene også men ellers en veldig bra butik ;)

Link to comment
Share on other sites

........snakker du av egen erfaring,eller noe du har hørt?

Grunnen til at jeg spør er at min R8 er gjenget på nevnte kjede,og jobben er strøkent utført :shock:

Det skulle vel ikke spille så stor rolle så lenge man ikke er mere spesifikk på hvor ting er utført.

 

XXL er en stor kjede, og har sikkert et 10-tals forskjellige børsemakere rundt omkring. Dem fleste er helt sikkert ok, men man skal ikke "se bort fra" at noen ikke er det.

 

Sånn er det i alle bransjer. Det er alltid noen som er dårligere (eller bedre) en andre.

Link to comment
Share on other sites

XXL har ikke så mange børsemakere, de har ett verksted med en fast (pleide å være to) og en deltids børsemaker. Dårlig gjenging og dårlig kvalitet på noe av arbeidet bør det være slutt på nå.

 

Prøv å finne en lokal børsemaker og støtt ham med en jobb sier jeg da.

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vel ikke spille så stor rolle så lenge man ikke er mere spesifikk på hvor ting er utført.

 

XXL er en stor kjede, og har sikkert et 10-tals forskjellige børsemakere rundt omkring. Dem fleste er helt sikkert ok, men man skal ikke "se bort fra" at noen ikke er det.

 

Sånn er det i alle bransjer. Det er alltid noen som er dårligere (eller bedre) en andre.

 

http://www.xxl.no/Tips-&-R%C3%A5d/Jakt- ... 56093BDA/1" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Bare for å understreke: arbeidet var ikke estetisk stygt utført. Det bar preg av hasteverk, etter gjenging skulle demperen vært prøvemontert. På det stadiet vil enhver person med et minimum av kunnskap ikke si seg fornøyd med resultatet og deretter korrigert dette på en eller annen måte. Det sviktet på kvalitetsikringen, ikke på håndverket..

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte min tikka t3 på Gsport i bodø, forstod det slik at den skulle gjenges i Oslo dette var extremt dårlig gjort. jeg jobber litt med gjrnging og slikt og jeg hadde ikke turt å levert ifra meg noe så stygt!!!

 

Ikke å ambefale

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Bruker Rana jakt og villmark til stort sett alt.

Greit med tolmodighet av og til , men blir bestandig møtt med et smil når jeg kommer innom

De gjenga .17 hmrn min nå i januar å det var med et meget godt resultat.

 

Tror nok de kan være en del overarbeidet og rotete med bestillinger til tider og

har nok ventet en del på de og irritert meg like mange ganger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...