Jump to content

Kikkertsikte 3-9x40, Anbefalinger ?

Recommended Posts

Posted

Har vurdert å kjøpemeg ett elle to kikkertsikert fra USA, når eg har kjente på reise der.

Tenker på størrelsen 3-9x40 da det er enn allsidig størrelse til jakt og trening, på dagtid.

Skal stå på børser i kaliber 223 rem og 308win, og brukes med Leopold QR motasje, for å lett kombinere disse med andre bedre sikter.

Sett for meg en pris på $100 til $200.

Har sett litt på:

Leopold Rifelman og VX-1 sikter

Bushnell Trophy (har Bannersikte somer OK)

Nikon Prostaff og Buckmaster (har et Buck sikte, eg meget godt fornøøyd med det)

Pentax Gameseeker

Er det noen som har erfaring med disse siktene +\- ?

MADMADS

Posted

Enig med VestlandsJeger her, av de du lister opp er ikke valget vanskelig. Du kan også se på VX-2, største forskjellen ligger vel i at VX-1 ikke har klikklåsing på justeringen.

Posted

Jeg har bushnell trophy 3-9x40... Uten noe som helst av kakk eller slag på kikkerten har treffpunktet flytta seg.. Anbefales ikke.

Posted (edited)

Det er mange tilbud på Bushnell Elite 4200 3-9x40 for tida i USA ,men da må du legge til nokre titalls dollar meir. Dette er mykje sikte for pengane både optisk og mekanisk. Det har komme ny modell kalla berre Elite som nesten er identisk, men dyrare . PS! Nye modellen er faktisk berre litt dyrare og har ny forbedra coating + forbedra Rainguard coating. Ta ein kikk hos http://www.theopticzone.com" target="_blank ellers er Burris Fullfield II 3-9X40 eit rimeleg og bra sikte. Søk på optics thoughts han har ein test av rimelige 3-9x40 sikte.

Edited by Guest
Posted

Jeg trur at Vortex banker Leupold i nesten alle klasser :shock: , dog er det hart at vite hvor lange en Vortex holder sammenlignet med en Leupold (er jo et relativt nytt merke :wink:)

Vortex Crossfire er orsak till "nesten" ovan.

Gerry Atric

Posted

Etter testen i opticsthoughts.com fikk Nikon Prostaff planene mine en "knekk".

Er friste til å kjøpe Nikon Buckmaster, som eg har god erfaring med.

Hvis noen andre har andre anbefalinger, så kom med dem.

MADMADS