Jump to content

Hunde vask


Daywalker

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en liten valp av typen Jack Russel som etterhvert skal brukes til bla hi jakt.

Dette medfører jo at hunden kommer i kontakt med diverse småkryp og midd som lever i et reve hi,

samt at den etter endt jakt dag ikke har den beste kropps lukten.

Siden hunden sover inne og skal fortsette med det kan jeg se for meg at dette kan bli et problem.

 

Så spørsmålet er: " Finnes der hunde såpe å få kjøpt" :?::?::?:

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å gå inn på nærmeste dyrebutikk og spørre etter hundeshampoo. Du KAN bruke grønnsåpe også men den trekker for mye fett slik at hunden kan få flassete hud. Hundeshampooen er drøy og du har leeenge.

 

Det finnes også egne shampooer for utøy/midd osv.

Link to comment
Share on other sites

Våre får seg en tur til hundefrisøren for vask 4-5 ganger i året maksimum. Alle blir shamponert med en ekstra mild hvetemelsbasert shampoo uten parfyme. Blir de skitne eller sørpete finner vi bare fram spyleslangen og skyller dem, det er varmt nok for det hele året her.

Link to comment
Share on other sites

min har hatt en lei tendens til å rulle i kattemøkk, da blir det grønnsåpe og dusj........... :evil:

 

Har aldri merket at han får flass el av dette, imidlertid er han mildt hysterisk etterpå, ruller og gnir seg på alle steder i huset hvor han har avsatt lukt, så som godstol, sofa og andre undlingsoppholdssteder, bikkja er rimelig langhåra og vanskelig å få tørr så det blir vått over alt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...