Jump to content

oppbevaring av våpen


rypejeger

Recommended Posts

Heisann!

 

På søknadskjema for våpen må du bekrefte at du har FG-godkjent våpenskap i huset. Skapet må stå der du har folkeregistrert adresse, og du kan dermed ikke låne skapet til naboen.

 

Når jeg søkte om våpen måtte jeg dokumentere med kvittering på våpenskapet, men det varierer sikkert mellom politikammere.

 

Så det du må investere i aller først er et våpenskap.

Europris og Felleskjøpet har et helt ok skap (mener nå jeg iallefall) til 2300kr. Det har plass til 5 våpen og veier 70kg.

Har du mindre plass får du kjøpt mindre våpenskap gjennom NJFF til 2500kr (friskt etter hukommelsen). Disse har bare plass til sluttstykke/forskjefte men er litt lettere å ta med seg om man flytter eller ikke har plass til et voldsomt skap.

 

Selv måtte jeg selge en bassgitar for og få råd (og plass) til våpenskap, så jeg vet at det er litt stress. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Før alle andre påpeker det, den eneste du gjøre er å krysse av på at du har våpenskap.

That's it, ferdig arbeid. Men det er mye forskjellig praksis ute og går...

Noen vil ha kvittering,

noen vil ha bilde, plantegning, løgndetektortest og blodprøve til senere bruk. :mrgreen:

Okei, så ille er det vel ikke noe sted, men det er som sagt litt forskjellig.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg lurer på om man kan søke våpentilatelse på hagle 1-2 uker før man fyller 16? slik at man har våpenet til jakta. + at dem bruker litt tid på å svare!

 

Søknaden kan ikke behandles før aldersgrensen er oppnådd, på samme måte som søknad heller ikke behandles dersom ikke alle nødvendige dokumenter er vedlagt. Politiet tar ikke imot søknader som ikke kan behandles.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg lurer på om man kan søke våpentilatelse på hagle 1-2 uker før man fyller 16? slik at man har våpenet til jakta. + at dem bruker litt tid på å svare!

 

Søknaden kan ikke behandles før aldersgrensen er oppnådd, på samme måte som søknad heller ikke behandles dersom ikke alle nødvendige dokumenter er vedlagt. Politiet tar ikke imot søknader som ikke kan behandles.

 

 

Ok takk for svaret :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...